Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 jan 2005, 17:27 
Offline

Tilmeldt: 18 dec 2004, 18:15
Indlæg: 4
Hej

Jeg køre med et sæt dobbelte Weber (DCOE)

Vil det være en fordel eller en ulempe at polere kanalerne i min indsugnings manifold?

Hilsen
Søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2005, 17:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2005, 19:08 
Havneren skrev:
Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian


Vil det sige at jeg helst skal efterlade slibespord fra slibe sten eller skal jeg efterfølgende slibe med moget korn 80 sandpapir?

Hilsen
Søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2005, 20:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det du skal opnå er en glat og "smooth" finish, der laver det eftertragtede grænselag, uden at kanalerne bliver som et spejl.

Du kan nok gå så langt ned i kornstørrelse som 180 max vil jeg tro, men vi er helt ude i marginalerne her. Det betyder nok 1000gange mere at du har den rigtige udformning, og max fart med min. trykfald på luften, end om kanalen er fint sandblæst(ikke med indistrigrej for fuld hammer selvf!) til en mat finish, slevet med korn 40 eller korn 400, eller hvilken overflade du nu vil have.

Teorien er meget forskellig. Nogle vil have en let ru manifold(feks fint blæst) for at få grænselag i luftstrømmen, andre sværger til highgloss kanaler. Een ting er sikker; har du bensin i luften, og overfladen er mirrorlike, så udfælder du mere bensin på væggen end hvis den er let ru.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2005, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvis jeg har forstået dette rigtigt så skal man kunne højglanspolere sin indsugning fra plenium til der hvor inds dyssen stikker ned i toppen og derefter efterlade et mere ru overflade.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 102 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team