Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej

Jeg køre med et sæt dobbelte Weber (DCOE)

Vil det være en fordel eller en ulempe at polere kanalerne i min indsugnings manifold?

Hilsen
Søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Havneren skrev:
Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian

Vil det sige at jeg helst skal efterlade slibespord fra slibe sten eller skal jeg efterfølgende slibe med moget korn 80 sandpapir?

Hilsen
Søren

Titel:
Moderator

Det du skal opnå er en glat og "smooth" finish, der laver det eftertragtede grænselag, uden at kanalerne bliver som et spejl.

Du kan nok gå så langt ned i kornstørrelse som 180 max vil jeg tro, men vi er helt ude i marginalerne her. Det betyder nok 1000gange mere at du har den rigtige udformning, og max fart med min. trykfald på luften, end om kanalen er fint sandblæst(ikke med indistrigrej for fuld hammer selvf!) til en mat finish, slevet med korn 40 eller korn 400, eller hvilken overflade du nu vil have.

Teorien er meget forskellig. Nogle vil have en let ru manifold(feks fint blæst) for at få grænselag i luftstrømmen, andre sværger til highgloss kanaler. Een ting er sikker; har du bensin i luften, og overfladen er mirrorlike, så udfælder du mere bensin på væggen end hvis den er let ru.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvis jeg har forstået dette rigtigt så skal man kunne højglanspolere sin indsugning fra plenium til der hvor inds dyssen stikker ned i toppen og derefter efterlade et mere ru overflade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time