Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2005, 22:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu er det jo sådan at MS er en lille PC, groft sagt, og et spændingsniveau under 5volt i den interne forsyning vil resette styringen, aka, den kan ikke stoles på.

Derfor er den forsynet med en lowdropout regulator. I selvestarten kan pumpe osv sagtens lave tryk nok til et squiz bensin den kan starte på, også selvom spændingen lige skulle vende ned under 7volt et mS eller to. Men hvis MS ikke kører, så åbner dyserne ikke, og så kommer man ingen steder. Derfor den lave minimumsspænding.

Så der er skam en mening med galskaben :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2005, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er stadig gnisten der er afgørende, og jeg har set mange druknede biler pgaf for lav battteri spænding i start øjeblikket.
Dette kureres som regel med et nyt Batteri, og tørring af tændrør.
Hvis batteriet er dødt.
Gnisten er alfa og omega ved start, hvis den er der så kan motoren starte på en hvilken som helst blanding, Næsten.

Så det hjælper intet at styrings systemet er stabilt ned til 5 volt hvis tændspolen opgiver ved 8 volt

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2005, 22:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
svageste led bestemmer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2005, 23:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
svageste led bestemmer.


Såddan er livet. :(

Det gør hun sku også hjemme hos mig :shock:

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2005, 19:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
ro på der.
har ca 4 meter kabel fra bagage rum og det ER tykt, men min starter trækker ca 200 amp ,
køre jo ikke med ms enu men tror ikke det bliver noget problem,
og min tændspole har ingen problemer med at give gnist ved cranking.
faktisk har den først problemer ved 5000 rpm og 0,7 bar men der har jeg lavet et kredsløb der giver den 19 v ved rpm over 4500 det sparker røv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2005, 19:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
hov glemte lige,,
er der nogen der kan anbefale en god(og billig) akumulator producent, da jeg tidligere har kørt med bilkas tilbuds aku. og fundet at de kun holder 1 år i min chevy (men derefter kan køre 2 år i min ford comet med række 6'er)
dette er jo nok grundet det store strømtræg .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 17:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
God og billig hænger ikke sammen :(
God og dyr er der mere fornuft i :D
Jeg har haf gode oplevelser med et bosch silver batteri, men den uovertrufne bedste er et optima battri tre timer med kørende benzin fyr, og der var stadig 11 volt på MS ved starteromdrejninger, og det med et år gammelt batteri. :)

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team