Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
300Hk på 1,372 liter er vist lidt optimistisk ved 1,75 bar, eller er det bare mig?

Det som er problemet er ,at jo større fyldning af forbrændingskammeret der er, des sværere bliver det at antænde benzinen hvis tændingen ikke er tilstrækkelig. Monterer man der efter en kraftigere tændspole eksempelvis som MSD er man kørende igen. (Citat Per Mai, Scantune)

Jeg har set tidligere udskrifter fra den pågældende bil, og er også blevet lovet scanninger af de nyeste udskrifter.

(Manden er lidt hemmelighedsfuld med det, da han gerne vil undgå for meget opmærksomhed fra suspekte typer...)

.

Senest rettet af John Sahl 04 jan 2005, 10:06, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

HONDA lavede for 15år siden 1400hk på 1500ccm.... hemmeligheds fuld... hvorfor? hvis man har god samvittighed, kan man altid sove! godnat fra søren

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
HONDA lavede for 15år siden 1400hk på 1500ccm.... hemmeligheds fuld... hvorfor? hvis man har god samvittighed, kan man altid sove! godnat fra søren

Fordi han gerne vil beholde sin bil, altså undgå at få den stjålet eller rippet.

.

Titel:
Mester Medlem

nu fik du mig vækket.... bor i inde i byen? uden hunde og skydevåben? nej det er naturligvis pis.....

Titel:
Mester Medlem

Mads RR skrev:
Noget af min literatur på området er desværre udlånt på 2. år til havneren, så jeg kan ikke se efter der heller. Mads RR

Hei... Det er engelsk - Det er tough reading!

Ham der snakker om den bil hvor en tændspole gav hk - Hvis man læser det han skriver igen, så siger han jo faktisk selv det som mads og søren også siger...

De satte jo en anden spole på for at kunne hæve trykket (sådan læser jeg det). JA, nemlig... Det er da også derfor man gør det, hvorfor skulle man dog ellers? Komp. trykket sammen med blandingen er jo nemlig skyld i at der skal en kraftigere gnist til for at kunne ionicerer den tykkere luft mellem de to ellektroder på tændrøret. På et tidspunkt i takt med ladetryk vil blandingen der inde blive så tyk(mener ikke fed) at gnisten ikke kængere kan springe og her ved sætter den ud - Så det tid til stærkere spole.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel: Tændspole...
Medlem

Geografisk sted: Fyn
Yugo Turbo skrev:
Om ikke andet jimmy, så ræser du ud og køber de små tændspoler eks pug bruger på en 306 GTI og så får du fat i noget der kan styre dem. kraftigere bliver det ikke ...

Hijack tråd ON :wink:

Kom lige i tanke om min tid som mekanikerlærling hvor vores lærer snakkede en del om Saab og deres "tændkassette" fra bla. 2,3 liters motoren fra midten af 90'erne vidst (og sikkert mange andre...)
Den er konstrueret sådan at når du slukker maskinen så fyrer den lige en røvfuld gnister af på tændrørene efter 5 sek for at rense rørene...
Nu var det sådan at for vi kunne arbejde ordentligt med testeren på den, så havde vores lærer konstrueret et lidt "sjovt" system af nogle gamle tændhætter og lidt værk som "løftede" tændkassetten op...
Spørg lige hvem der glemte at vi ikke skulle røre ved noget lige efter vi havde slukket motoren..... :P :P :P :oops:
Der bliver knaldet gnister af med 70-80.000 V :shock: Det gør NAZ!! :?
DET er kraftigt (men selvfølgelig ikke særligt anvendeligt her er jeg godt klar over :wink: )

At samme motor 5min senere valgte at springe V-remmen med max omdr. og knalde remmen direkte over på mit håndled gjorde det sku' ikke bedre :cry: :cry: AV FOR SATAN DA og det blødte HERRE MEGET :lol:
JensGT500

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Heh.

Det skulle vel ikke være sket på OTS? Den historie har jeg hørt masser af gange. Var det ikke Ditlevsen det gik ud over?

Mads RR

Medlem

Geografisk sted: Fyn
Mads RR skrev:
Heh.

Det skulle vel ikke være sket på OTS? Den historie har jeg hørt masser af gange. Var det ikke Ditlevsen det gik ud over?

Mads RR

Jo det er den gamle nisse der har lavet det "meget proffe udstyr" :lol:
Og det er vidst også gået ud over ham en gang før :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis jeg nu lige skal spille teoretiker lidt mere...

Lad os antage at en gnist har et overflademål på 3 kvadrat milimeter (bare for at sætte en størrelse på), denne vil nødvendigvis kunne antænde blandingen hurtigere end en gnist på 1 kvadrat millimeter i overflademål...
dog skal vi jo også tænke på at den blanding der er antændt jo vil videre antænde, men jo større den første gnist er, jo hurtigere vil blandingen blive tændt! det kan i da ikke nægte! (ved godt vi snakker flueknepperi her men alligevel)

Att søren Hvorvidt du har en bratwurst eller 4 små pølser så kan den slags nu godt virke... problemet med dig er vel nærmere bare at du "kun" har en lille pølse og at du derfor ikke kan se fordelen.
Min kammerat vi snakkede om på vandel havde en cossie for nogen tid siden og den måtte han til sidst sætte fire små tændspoler på, for gnisten var ikke kraftig nok. med de fire små DIREKTE på røret uden tændkabler så er der FULD gnist på. overvejer det faktisk på mit nye projekt.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
Det er rigtigt at det hele bliver antændt med en gnist. Men ikke alligevel. Det bliver antændt, men mange tilsætningsadditiver har til opgave at sørge for ALT bliver antændt ved at lave en masse små tændinger. Og som den dårligste argumentation, kan jeg selvfølgelig ikke lige smide et link eller noget andet der kan understøtte det. :cry:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time