Står med et mindre problem.
En knækket bolt i topstykket, een i en turbos udstødningshus(til WG), og et generelt problem med at få OEM bolte mellem manifold/turbo til at holde tilfredsstillende.
Generelt fixes dette ved at gå fra M8 til M10 i topstykket, og fra M10 til M12 mellem turbo og topstykke.
Nu er de OEM bolte hårde "at mærke på"

i forvejen, så spørgsmålet er om man kan finde en stålkvalitet bedre end disse, og det kan man sikkert.
Spørgsmålet er egentligt: hvad er den ultimativt bedste stålkvalitet til disse ret hårdt belastede boltsamlinger, der samtidigt er relativt lettilgængeligt?
JEg har spekuleret lidt på om 12.9 gevindstang kunne være et attraktivt alternativ til alm støttebolte i ukendt materiale?
Nogen med hands-on erfaring her?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!