Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2004, 22:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Så, kinasyndrom....naahh...not likely.

(men det kunne sgu se godt ud at maskinen smeltede nedenud af motorrummet....!)


Det ville ellers være ugens undskyldning:
"Jamen hr Betjent, jeg er altså NØDT til at køre med speederen i bund, ellers smelter min motor" :lol: :lol:

Spøg til side. Jeg tænkte bare på en uheldig sammenblanding af tilskudssystem og orig. motorstyring under uheldige omstændigheder....
Men jeg har nu også altid haft en livlig fantasi... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2004, 22:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu er tilskudssystemer nok også tæt på at være indehaver af rekorden som number one engine killer. :?

Især hvis tilskuddet sker før gasspjældet, og manifolden er uheldigt designet. Feks kan en MX3 godt tåle fuld kniv med 0,6bar i manifolden på en std motor, men det går helt galt med de to sidste cylindre hvis man letter gassen 20% efter fuld kniv. De sidste to cylindre ser ikke en dråbe af den ekstra bensin, og der er stadigt tryk i manifolden.
Kender een der prøvede det to gange i træk, før han fangede pointen.

er tilskuddet monteret med dyser til hver cyl. skulle det ikke blive et problem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2004, 00:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mon der ikke i nænvte eksempel ,er tale om et meget uheldigt tilsluttet tilskudssystem? ved 80% spjæld og fuldt ladetryk yder motoren stadig noget der er tæt på 95%.....så selvfølgelig har den også brug for 95% benz for at have den rigtige A/F ratio! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2004, 10:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jo, enig det var meget uheldigt tilsluttet.

Det var blot for at illustrere at placering af dyser og den aktuelle manifolds design kan gøre en afgørende forskel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team