Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Heintzelmann skrev:
Problemet med at lave kompressor på en 106/Saxo er at der er meget lidt plads i motorrummet til det. Hvis den SC12 fra en MR2 er den som jeg tror det er så er der SLET ikke plads til den.

Her er et billede af en 16v med kompressor:
Billede

Det giver en ide om hvor meget plads der er - iøvrigt har det været nødvendigt at modificere lygtehuset på saxoen pga pladsmangel. Har ikke snakket vildt meget med ham der har lavet den så ved ikke så meget mere om den.

Hvorfor ikke Turbo på 106 GTi?

Har en kammerat der har prøvet det med turbo på en 106 rallye.. Der er SLET ikke plads. Han var nødt til at sætte et abnormt lille batteri i bilen for at få plads til rørføringerne. Det var en T25 lader der var tale om.

Selvom der ikke er meget plads tror jeg stadig der er mere plads til kompressoren end til turbo´en. Turbo´en SKAL jo sidde et bestemt sted så olien kan rende ned igen osv hvorimod en kompressor ikke er så krævene mht hvor den monteres. Bare det er i nærheden af et remhjul :wink:

Sorry jeg så ikke tidligere der var tale om en GTi..

Roots kompressoren har følgene mål:
model type længde bredde højde vægt
SC12 1GGZE 311mm 148mm 254mm 11.9kg

Så den er ikke allerhelvedes stor syntes jeg... ? Men den kan sikkert skabe problemer i en 106´ers motorum ?

Data har jeg fået fra denne side hvor de primært putter dem i Toyota Corolla´erne. Det er jo også en ret lille bil selvom man skal kigge langt efter et mindre motorum end det 106´erne har... :D

mvh
Rubse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Har set flere Saxo/106 med turbo nu, det er da ikke det store problem???

Jeg skal selv til at bygge en turbo motor i starten af det nye år så jeg finder helt sikkert ud af om det er et problem.

Har også hørt om en 106 Rallye der ved 0.9 bar smed 230 hk. Pænt imponerende.

Billede

Titel: Hmm ja aha
Jamen kan se en veldig diskution herinde om Hi-speed og skal nok lade vær med at sige mere i dette tilfælde!

Yugo Turbo jaa dit sys punkt, Men mon ik også der er en del folk herinde der også gør det! ;-) Jov!

Sjovt nok er det et Hi-Speed`er og ja min kammi der har den bil som er på billede!
Bilen er blevet bygget om flere gange og plads var der ikk meget af, Men hvis det kan på den kan det også på 106`eren det er sikkert!
Det kræver en del ombygning og snilde men kan da lade sig gøre!
Saxo`en på billede ydet på en go dag omkring 215-230Hk med det rigtige remhjul! :-)

Kan Evt også ses på vores hjemmesiden som er www.gronfront.dk

Att R!

Jamen self skal der laves noget om og hvis jeg ikk tage meget fejl så ja har du også fået svar derinde!!
Ligger inde med en Sc12 og Sc14 til billige penge!
Er det dig der har skrevet til mig på Hi-Speed!?

Det var meningen at Sc12`eren skulle lokkes på en 306èr men min kammi valgte en turbo istedet for, og ja ganske imponerende 160Hk-206Nm i en 1,6 8V Med en KKK Lader!

Og 106èr ja kan heller ikk se at det skulle være et problem!

Steff...

R kontakt mig på Hi-Speed under Steff C2 vtr! ;-)

Steff HISPEED! skrev:
Jamen kan se en vældig diskution herinde om Hi-speed og skal nok lade vær med at sige mere i dette tilfælde!

Yugo Turbo jaa dit sys punkt, Men mon ik også der er en del folk herinde der også gør det! ;-) Jov!

Sjovt nok er det et Hi-Speed`er og ja min kammi der har den bil som er på billede!
Bilen er blevet bygget om flere gange og plads var der ikk meget af, Men hvis det kan på den kan det også på 106`eren det er sikkert!
Det kræver en del ombygning og snilde men kan da lade sig gøre!
Saxo`en på billede ydet på en go dag omkring 215-230Hk med det rigtige remhjul! :-)

Kan Evt også ses på vores hjemmesiden som er www.gronfront.dk

Att R!

Jamen self skal der laves noget om og hvis jeg ikk tage meget fejl så ja har du også fået svar derinde!!
Ligger inde med en Sc12 og Sc14 til billige penge!
Er det dig der har skrevet til mig på Hi-Speed!?

Det var meningen at Sc12`eren skulle lokkes på en 306èr men min kammi valgte en turbo istedet for, og ja ganske imponerende 160Hk-206Nm i en 1,6 8V Med en KKK Lader!

Og 106èr ja kan heller ikk se at det skulle være et problem!

Steff...

R kontakt mig på Hi-Speed under Steff C2 vtr! ;-)

Titel:
Mester Medlem

kompressor under indsugningsmanifold.....turbolader der ikke har behov for olie.......turbolader med elpumpe til at fjerne olie..... der er mange muligheder..... hvis man ikke gør som alle andre! blot lidt ideer til at tænke på imorgen når i har tømmermænd! MVH. søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Steff: Er du fra Hammel/Midtjylland. Hed han ikke Thomas ham med den røde 16v? Snakkede næsten kun med Ann om den....

Billede

Titel: ..
-Heintzelmann-

jo det gøre han..

Titel: ..
-Heintzelmann-

jo det gøre han..

H Thomas 8)

Titel: Att
Ja det gør han. nej han snakkede ikk så meget med andre om den, det var jo lidt en Djævel i forklædning! :-)

Det var det fede ved det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe - det var nu fordi han ikke var på internettet ;)

Hvad hedder den kompressor der sidder derpå? Sådan model nummer eller noget?

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time