Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2004, 16:23 
Hej har et problem med min bimmer, den ryger rådent meget når den er kold og den sætter en tåge på størrelse med fyn hver gang den får tæsk, tågen kan jeg leve med, hvis det ikke var fordi en er kridhvid, men den æder ikke en dråbe vand.....den kører med 1,5 -1,6 i ladetryk og er skruet godt op i pumpen....-her prøvet at skrue den ned men det er som om den mister alt trækkraft og den rædselsfulde hvide tåge er der stadig....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2004, 16:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Bruger den Olie ?...

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2004, 17:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
nye dyser.. det er sikkert dem der ikke forstøver som de skal

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2004, 01:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
olie ryger ikke hvidt som han siger den gør, det gør vand... olie ryger blåt... for fed blanding er typisk grålig og kan til tiden forveksles med den hvidlige røg.
det du beskriver lyder for mig som en knaldet turbo...
kan forestille mig at den når den skal op i omdrejninger tøver en del og så kommer den lige pludselig, men ikke så hurtigt som den plejer. kan du genkende dette er din turbo meget sandsynligt renoveringsklar

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2004, 10:26 
tak for svarene, hvis min turbo nu ER smadret, hvad koster en renovation? og hvem kan klare sådan noget?
-den bruger 1 liter olie på 500km, men det meste ender under den, der er en del utætheder omkring de oliefølere jeg har monteret, har brugt pakningstape men det holder ikke.....nogen gode ideer?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2004, 11:06 
...kunne det tænke sig at være min returslange der ikke er nok friløb i? den må jo ikke skabe en "vandlås" og det er der en lille snert af...
Lige over det sted hvor returen løber i bundkarret sidder dieselpumpen, den er lidt utæt ved justeringsskruen og dieselen løber faktisk direkte ned i bundkarret, har det noget at sige, udover at olien bliver en anelse tyndere? det er ikke så det tabløber fra pumpen men en dråbe i ny og næ bliver det da til...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2004, 15:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Måske du skulle overveje om den kværn skulle renoveres...:shock: :D
Ej spøg til side..
Men for at rep. alt det som du skriver, bliver du jo nødt til at starte med en ting af gangen...
F.eks. dine følere.. Brug en kobberskive istedet for paktape/garn..
Så har du løst et problem.
Når du så har løst alle de små problemer, kan du løse de større...

God arbejdslyst..

PS:Diesel i motorplien er ikke noget man kan anbefale...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team