BMW E30 324Td der ryger!!!!!!!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tobias

BMW E30 324Td der ryger!!!!!!!

#1 Indlæg af Tobias »

Hej har et problem med min bimmer, den ryger rådent meget når den er kold og den sætter en tåge på størrelse med fyn hver gang den får tæsk, tågen kan jeg leve med, hvis det ikke var fordi en er kridhvid, men den æder ikke en dråbe vand.....den kører med 1,5 -1,6 i ladetryk og er skruet godt op i pumpen....-her prøvet at skrue den ned men det er som om den mister alt trækkraft og den rædselsfulde hvide tåge er der stadig....
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Bruger den Olie ?...
Billede
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#3 Indlæg af Bror Fusk »

nye dyser.. det er sikkert dem der ikke forstøver som de skal
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

olie ryger ikke hvidt som han siger den gør, det gør vand... olie ryger blåt... for fed blanding er typisk grålig og kan til tiden forveksles med den hvidlige røg.
det du beskriver lyder for mig som en knaldet turbo...
kan forestille mig at den når den skal op i omdrejninger tøver en del og så kommer den lige pludselig, men ikke så hurtigt som den plejer. kan du genkende dette er din turbo meget sandsynligt renoveringsklar

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
Tobias

tak for hjælpen!

#5 Indlæg af Tobias »

tak for svarene, hvis min turbo nu ER smadret, hvad koster en renovation? og hvem kan klare sådan noget?
-den bruger 1 liter olie på 500km, men det meste ender under den, der er en del utætheder omkring de oliefølere jeg har monteret, har brugt pakningstape men det holder ikke.....nogen gode ideer?
Tobias

#6 Indlæg af Tobias »

...kunne det tænke sig at være min returslange der ikke er nok friløb i? den må jo ikke skabe en "vandlås" og det er der en lille snert af...
Lige over det sted hvor returen løber i bundkarret sidder dieselpumpen, den er lidt utæt ved justeringsskruen og dieselen løber faktisk direkte ned i bundkarret, har det noget at sige, udover at olien bliver en anelse tyndere? det er ikke så det tabløber fra pumpen men en dråbe i ny og næ bliver det da til...
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#7 Indlæg af hYe »

Måske du skulle overveje om den kværn skulle renoveres...:shock: :D
Ej spøg til side..
Men for at rep. alt det som du skriver, bliver du jo nødt til at starte med en ting af gangen...
F.eks. dine følere.. Brug en kobberskive istedet for paktape/garn..
Så har du løst et problem.
Når du så har løst alle de små problemer, kan du løse de større...

God arbejdslyst..

PS:Diesel i motorplien er ikke noget man kan anbefale...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar