Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2004, 14:42 
Hey har lige brug for lidt hjælp Vil bygge kompressor på min 106er men skal lige høre lidt forskelligt..

Hvor langt må motoren ha gået?
hvilken skal man bruge? og det skal ikk koste en formue?
Skal man lave nogen ombygninger ved motoren? skal kun køre med lavt tryk??

håber i kan hjælpe??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2004, 14:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
prøv www.hi-speed.dk de ved alt om Pug :!: :D

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2004, 15:01 
har prøvet men der får man ikk meget hjælp.. derfor jeg spørger her??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2004, 23:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Eleven hos os kører i en saxo med samme motor.

På den er der monteret en rotrex kompressor og 0,52 bar i tryk, benzintryksregulator, IC og ændret motorstyring... 181hk.

Og så siger man elever ingen penge tjener :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 21:18 
Kan foreslå en Roots SC12 kompressor. Den er godt nok beregnet til 1,6 liters maskiner men den virker naturligvis osse på din. Standard kører den 0,7 bars ladetryk men med andre remhjul kan du bare geare den op eller ned som du har lyst. Prisen på sådan en fætter er små 3500 kroner ved en hugger. Den kommer fra Toyota MR2

mvh
Rubse


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!! :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 23:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Yugo Turbo skrev:
Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!! :wink:


Arh, det passer nu ik helt, men sjovt synspunkt og lidt sandt i nogle tilfæld :lol:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 13:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Yugo Turbo skrev:
Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!! :wink:

jeg synes ikk der noget "fint" ved deres Forum ,jeg tænkte bare at han har en Pug der skal tunes og hi speed er en Pug side om alt hvad der har med Pug og gøre... så måske de kunne hjælpe manden... men fremover skal jeg holde min kæft eller henvise til dig 8) :D

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2004, 19:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
rubse skrev:
Kan foreslå en Roots SC12 kompressor. Den er godt nok beregnet til 1,6 liters maskiner men den virker naturligvis osse på din.
mvh
Rubse

Peugeot 106 GTI er også på 1,6 liter. :wink:

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2004, 15:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2004, 20:05
Indlæg: 156
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Problemet med at lave kompressor på en 106/Saxo er at der er meget lidt plads i motorrummet til det. Hvis den SC12 fra en MR2 er den som jeg tror det er så er der SLET ikke plads til den.

Her er et billede af en 16v med kompressor:
Billede

Det giver en ide om hvor meget plads der er - iøvrigt har det været nødvendigt at modificere lygtehuset på saxoen pga pladsmangel. Har ikke snakket vildt meget med ham der har lavet den så ved ikke så meget mere om den.

Hvorfor ikke Turbo på 106 GTi?

_________________
/Casper

Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team