Kompressor på 106 gti
Redaktør: Moderatorer
-
R
Kompressor på 106 gti
Hey har lige brug for lidt hjælp Vil bygge kompressor på min 106er men skal lige høre lidt forskelligt..
Hvor langt må motoren ha gået?
hvilken skal man bruge? og det skal ikk koste en formue?
Skal man lave nogen ombygninger ved motoren? skal kun køre med lavt tryk??
håber i kan hjælpe??
Hvor langt må motoren ha gået?
hvilken skal man bruge? og det skal ikk koste en formue?
Skal man lave nogen ombygninger ved motoren? skal kun køre med lavt tryk??
håber i kan hjælpe??
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
rubse
Kan foreslå en Roots SC12 kompressor. Den er godt nok beregnet til 1,6 liters maskiner men den virker naturligvis osse på din. Standard kører den 0,7 bars ladetryk men med andre remhjul kan du bare geare den op eller ned som du har lyst. Prisen på sådan en fætter er små 3500 kroner ved en hugger. Den kommer fra Toyota MR2
mvh
Rubse
mvh
Rubse
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!! 
Brap brap brap...


-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
Yugo Turbo skrev:Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!!
Arh, det passer nu ik helt, men sjovt synspunkt og lidt sandt i nogle tilfæld
Mvh Martin
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Yugo Turbo skrev:Att HKS, hva er det lige du synes der er så fint ved hi-speed? for mig at se er det forum primært besøgt af folk der betaler sig fra at få lavet tingene imod dette forum... dem på hi-speed der evt måtte vide lidt har vel fået en lille gennemgang af den mekaniker der skruede det på deres bil!!!
jeg synes ikk der noget "fint" ved deres Forum ,jeg tænkte bare at han har en Pug der skal tunes og hi speed er en Pug side om alt hvad der har med Pug og gøre... så måske de kunne hjælpe manden... men fremover skal jeg holde min kæft eller henvise til dig
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
-
Heintzelmann
- Medlem
- Indlæg: 156
- Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
- Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Problemet med at lave kompressor på en 106/Saxo er at der er meget lidt plads i motorrummet til det. Hvis den SC12 fra en MR2 er den som jeg tror det er så er der SLET ikke plads til den.
Her er et billede af en 16v med kompressor:
Det giver en ide om hvor meget plads der er - iøvrigt har det været nødvendigt at modificere lygtehuset på saxoen pga pladsmangel. Har ikke snakket vildt meget med ham der har lavet den så ved ikke så meget mere om den.
Hvorfor ikke Turbo på 106 GTi?
Her er et billede af en 16v med kompressor:
Det giver en ide om hvor meget plads der er - iøvrigt har det været nødvendigt at modificere lygtehuset på saxoen pga pladsmangel. Har ikke snakket vildt meget med ham der har lavet den så ved ikke så meget mere om den.
Hvorfor ikke Turbo på 106 GTi?
