Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
HenrikGM skrev:
Prøv lige at finde ud af hvad SB siger til det før du gør noget.....

Især er definitionen af en wastegate ganske interessant. (FS´s definition vel at mærke!)

Den kompressor jeg vil have fingre i har ikke wastegate. Som sagt er det kun de rigtig vilde af slagsen der har sådan noget. Den her har kobling der gør den slår fra under 3000 rpm og den følger jo motorens omdrejninger derfor vil den aldrig komme med et "blæs" ved motorbremsninger som en turbo gør...

Og ja jeg tror lige jeg ringer til en synshal og spør. ''

mvh
Rubse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

det hjælper ikke en hat at ringe til den lokale synshal. der er gode chancer for at de der, ved lige så lidt om emnet, som du selv! skriv til færdselsstyrrelsen.... det er dem der laver reglerne SB. skal rette sig efter! ....ang. det der med mangel på motorbaner.....hvor mange golfbaner tror i, der ville være hvis der ingen golfforeninger med masser af medlemmer var? hvor mange af jer, der læser i denne tråd, er medlemmer af en forening, der har lovligt gadebilsræs på programmet??? MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Jeg er selv medlem af KTK(KøreTekniskKlub) som har hjemme på KTI ved Roskilde....

Men du har sådan set ret...
Forskellen er bare at der først laves en golfklub med baner til... Derefter kommer medlemmerne....
Hvoraf langt de fleste ikke har tigget og bedt i flere år for at få den bane lige netop der hvor den bliver anlagt...

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem

forskellen er bare den at det du skriver IKKE passer! giv mig ET eksempel på en golfbane der er startet på det grundlag du beskriver.... tigget og bedt?? hvor og hvordan??? ved at køre uforsvarligt på gaden???? hvilke kanaler er brugt til at tigge og be????? glæder mig til du belyser sagen nærmere! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Jeg skriver jo netop at der ikke er nogen der bedt om at få de skide golf baner...
Andet end at politikerne syntes det ser smart ud at lige netop deres kommune har en skide golfbane...
UDEN NOGEN HAR BEDT OM DEN!

Vil du blive glad for en bane til lidt race...?
I lige netop din kommune....

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
hYe skrev:
Jeg skriver jo netop at der ikke er nogen der bedt om at få de skide golf baner...
Andet end at politikerne syntes det ser smart ud at lige netop deres kommune har en skide golfbane...
UDEN NOGEN HAR BEDT OM DEN!

Vil du blive glad for en bane til lidt race...?
I lige netop din kommune....

der er min en ting som golfbaner har nemmere ved at overholde end en Qmile bane eller bare en ring generalt.

STØJKRAV, golf larmer ikke så fandens meget.
jeg vil personeligt hellere være nabo til en golfbane end en motorsportsbane.

men hvad med TOM K som statsminister og BIG MACK som transport minister.

men der er altid snak om hvorfor er der ikke nogen baner i dk..... folk skal sq bare åbne øjene og se der er MASSER AF BANER I DK. men unge mennesker i dk er bare blevet vand til at det er nemmere at sidde hjemme og brokke sig end at deltage.

tilbage til enmet: smid den kompressor på bilen, det er det alle andre gør. og kør med omtanke. lad være med at være den næste vi skal læse om i avisen. og ta skraldet som en mand hvis fætter betjent stopper dig og vil se din motor. og så gør som henrik GM skriver. sørg for at din bil ikke er en ulykke der bare venter på et godt øjeblik til at slå ihjel.

undervogn og bremser er en stor del af sikkerheden på bilen. og min erfaring er kør pænt hvis du ved der er strissere på vejen, det er dumt at have tonede ruder ,slidte dæk,store spøjlere,tænte tågelygter,høj musik og en addityde der vil pisse en hver pensionnist af.

lad politiet være så gør de somregl, bare deres arbejde. og stopper dem der er alt det jeg skrev her over.

Titel:
Moderator

Problemet er at golfbaner kræver fodarbejde før de bliver opført(Nej, de kommer IKKE af sig selv! Jeg har lidt insider viden om dette emne, og golfbaner er altså ikke noget man "bare lige" får lov til)

Men de mennesker der står bag golf lægger en indsats i at få det gennemført. OG de kan sandsynligtgøre at golfbanen ikke vil genere omgivelserne, fordi golfspillere som regel(kun som regel) kører rimeligt fornuftigt til og fra lokationen.

Lad os kigge på Vandel; Hvor mange gange har der ikke været klager over torskpander der har kørt ræs i byområderne til og fra vandel??

Hvordan skal man som ejer af en egnet grund, og med lyst til at anlægge en bane kunne argumentere for at "mine "kunder" vil opføre sig pænt uden for banen? Faktum er at enhver idiot kan se at det vil de IKKE. Folk KAN IKKE køre pænt til og fra sådan et arrangement hvis politiet ikke mandsopdækker samtlige brianer.

Så trin et på vej til disse baner må være en civiliseret opførsel uden for banen.
Trin 2 må være en organisering af de personer der ønsker at deltage.
Når der så er samlet stort nok antal, SÅ kan man måske få lidt gennem, dels fordi man får gennemslagskraft, og dels fordi man er flere om at løfte arbejdsbyrden med diverse instanser.

Det interessante er så om man KAN samle sådan en flok streetrace interesserede, uden at få 20% rødder med ind, der får et flip en gang imellem, og skal brænde dæk af foran politistationen, eller det der er værre. Så er alle kræfter alligevel spildte.

Stof til eftertanke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
lqs skrev:
forskellen er bare den at det du skriver IKKE passer! giv mig ET eksempel på en golfbane der er startet på det grundlag du beskriver.... tigget og bedt?? hvor og hvordan??? ved at køre uforsvarligt på gaden???? hvilke kanaler er brugt til at tigge og be????? glæder mig til du belyser sagen nærmere! MVH. søren

der blev set store bander af golfspillende pensionister rundt omkring byen... som samlede sig i overpyntede dragter med striber og tern ;)
:lol: :lol: :lol:

Titel:
det var nok en bande....

kan man køre en 1/4 hole i en golfbil????
måske man skulle blive medlem af en golfklub... man må trodsalt køre med køller i bilen.så er man en dårlig taber så skal gutten i dén anden golfbil da bare ha et dab af et 9ér jern.... :twisted: :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem

der er mig bekendt to foreninger der laver 1/4 mile løb i DK. ingen af dem har over 200 medlemmer....flere af disse medlemmer i med i begge foreninger. bla. mig selv! hvis der er nogen der tror at en motor eller golfbane kommer af sig. kan de starte med at tænke over, hvor pengene skal komme fra? VANDEL koster PT. 15000-20000kroner pr. dag at leje! man kan selvfølgelig også vælge at lave sin egen bane..... jord handles pt. til 100000kroner pr. hektar (10000m2).....hvordan nogen kan være så naive, at tror at disse penge ofres, uden nævneværdigt mange organiserede medlemmer, er mig en GÅDE!...... nok så svært bliver div. forskellige tilladelser..... der kommer ikke NOGEN og sørger for det hele! mit eneste råd må være meld jer ind i NDCD. og eller PKJ. MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time