Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd på djævle øen
det er sku da ok :wink: vi ser på det i det nye år,det vi snakket om sidst,med om du skule ha den sorte og den grå box,så har jeg lige læst i et gammelt bil blad fra 80erne og der er et foto af rst eren lige da man brgynte at chip tune,og der var både den sorte og den sølv favet box der er noget med at der sider en omd.begranser i den sorte(hvis nok) så jeg har dem nor du skal bruge dem. men har du ikke en bov(dobbel stæmpel)så kan vi finde ud af det på den måde. :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Har desvære ingen bov :-(
Angående boksene, så har jeg den sorte og den grå, bare ikke fra en 90´er model, det er jo det jeg synes kunne være fedt at få fingrene i da man så kan skrue op til 0.92 i stedet for kun 0.75 i tryk uden man ødelægger noget, men er jo bare i tvivl om jeg skal skifte både den grå og den sorte eller om det kun er den ene af dem der skal skiftes :-/

Titel:
hej danny
find en bov :lol: så får du dem begge to så er du har du dem
hilsen gammel skæv :wink: ford

Titel:
Der blev ikke betalt afgift af den her. Og der er ellers sket noget...
Billede
Synshallen vurderede sættet til at udskifte ca 30% af de originale dele og som bekendt må man skifte 40% af karosseriet ud før det koster i afgiftsposen (medmindre naturligvis hele bilen bliver bygget om til eks en RSturbo eller lign..)

mvh
Rubse

Titel:
Mester Medlem

Den er sku da godt nok sprød den manta der :P
Hvordan ser den ud indvendig og hvad ligger der under hjælmen?

Titel:
hvad nu hvis man har en ægte RST og så bygger den om til en model rieger.. ?

vil anslå det svarer lidt til den udbygning af mantaen...

jeg har set nogle få rieger modeller.. de er bare fede... :)

Titel:
Som sagt der er ingen problemer i det så længe du ikke skifter konstruktive dele ud og det gør man ikke ved at lime, skrue eller popnitte noget glasfiber på sin slæde :) Så det er jo fint nok.

Manta´en jeg har posted er en der er bygget i dk. Byggesættet kommer fra et firma der hedder Mantzel og man kan stadig købe det. Problemet er nok bare prisen. Knap 40.000 kroner minus motorhjelm og fælge ! Motorhjelm koster 4000 og fælge koster ca 10.000 hvis man da kan finde dem.. Dækkene derimod er billige. De bagerste er 345/45-15 og koster kun 6000 kroner stykket :shock: Så det er ikke billigt det der. Mange begår den fejltagelse at tro at nåååh... Byggesættet koster kun 10.000 det er da egentlig billigt. Men de regner ikke med at deres 9x16" fælge ser total 2cv agtige ud inde under og at både fælg og dæk i ønsket bredde koster spidsen af en jetjawer..

Motormæssigt var det så at kæden hoppede lidt af for hvor kære bygger. Der tror jeg nok at pengepungen var tom så der lå en lettere tunet 2,0E motor i. Mener der var snak om 140hk men jeg ved ikke om det passer.

mvh
Rubse

Titel:
Mester Medlem

140 hk. ville have været fint nok hvis der ikke sad sådan nogle sutter på, men når den har så meget hjul at skulle kører rundt har den nok været lidt sløv i betrækket :-(
Ellers en top top manta, ligende er ikke set siden jeg så manta manta filmen engang i firserne. Nogen der har den film eller ved hvor den kan hentes forresten??

Titel:
[quote="Danny Salling"]140 hk. ville have været fint nok hvis der ikke sad sådan nogle sutter på, men når den har så meget hjul at skulle kører rundt har den nok været lidt sløv i betrækket :-([quote]

Det kan man leve med når først man har været udsat for 200G eller sådan noget i et sving. Det er sgu sjovt at man er klinet til vejen med de sutter der :P Der hvor de andre bremser ned til 60 kan man hakke igennem med 100 8)

mvh
Rubse

Titel:
Mester Medlem

Det er selvfølgelig rigtigt nok :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time