lqs skrev:
prøv at læse det der står.....kender du nogle kompressorer der bruger wastegate??? HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?!!!!! MVH. søren
Hov hey ikke så hurtigt. De store kompressorer kører faktisk med wastegate eller blowoff valve, men det jeg foreslår er ganske rigtigt uden.
Det eneste jeg ville vide var om det teoretisk kunne lade sig gøre. Som sagt har jeg læst samme 3 linier og det var det med trykladning uden wastegate jeg hæftede mig ved hvilket er = kompressor...
Og den med lille standardmotor + kompressor burde jo virke hvilket jeg til stor glæde kan se nogen giver mig ret i.
ATT HenrikGM:
Den du skrev til mig er god nok og den ville også være min overordnede guideline. Men eftersom det ikke er en perfekt verden vi lever i holder den bare ikke. Janteloven er godt nok efterhånden glemt men den trives sgu i bedste velgående i synshallerne. Synshallerne er fuldstændig ligeglade med hvordan din bil ser ud når den kommer ind og om den er tunet eller ej. Jeg har prøvet den du kommer med, med at gøre alting perfekt. Bilen var en Manta B fra 86, den var nylakeret og der var smidt en 2,0S motor i (født 1,8GT). Kabinen var perfekt og alt var som det skulle være, men neeeej nej. Sporvidden var 1 cm ved siden af i begge sider, tuv godkendelsen omfattede ikke mine kamex sportsstøddæmpere (det var lige en han fandt på fordi fjedrene ikke slap bagi), min kopi fra opel med dokumentation på motoren var ikke god nok, det skulle være en godkendt værkstedshåndbog jeg skulle have med, og mit rat der iøvrigt er samme størrelse som originalt der kom fra en Manta i200 og derfor stod der irmscher på skulle jeg også skaffe en tuv på (selvom rattet var fra 83 !!!).
Så jeg giver dig fuldstændig ret i at det du siger er MÅDEN at gøre det på ingen tvivl om det. Desværre er synsfolkene bare rimelig ligeglade.
Så jeg er efterhånden nået til den konklusion at går den så går den og den eneste jeg skal bevise overfor det duer er mig selv. Så hvis jeg ved det duer og jeg kan luske det igennem en synshal er det fint med mig! Et øje for et øje
mvh
Rubse