Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Danmark (Haderslev)
Hej.

Hvis jeg ska have en anden indsprøjtning på min 1,8 hvorfor en ska det være uden at det blir alt for bøvlet.. det er en med 90 hk jeg har nu og vil gerne ahve lidt mere skub i den..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Midt Jylland
Hejsa... :)
Jeg er bange for at en anden insp. ikke vil give ret meget, der skal lige lidt mere til fx. skarpknast, bananmanifold og en større udstødning :) så tror jeg vi kan begynde at snakke om at en insp. vil være meget mere på sin plads. 8)
Men nu hved jeg ikke hvor stort dit budget er til bilen og hvor meget af det du selv kan gøre..

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse

Titel:
Nyt Medlem

nej men hvis jeg nu skulle have en anden indsprøjtning på hva skulle det så være for en?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis det er en 8v motor, så skulle du kunne tage alt fra andre OHC motore.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Nyt Medlem

jo det er en 8V. Og hva vil OHC så sige?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
OHC = Over-Head Camshaft (Overliggende Knastaksel)

Dvs. at den har kun en knastaksel.
Mener ikke at Opel har lavet andet end motore, der enten har 8 ventiler med en knastaksel eller 16 ventiler med to knastaksler, i modsætning andre (f.eks. fords 8v motor med dobbelt overliggende knastaklser eller nogle af japaneres 16v motore med en knast aksel).

Motore med dobbelte overliggende knastaklser hedder ofte DOHC (Dual Over Head Camshaft) eller Twin Cam (det samme)

Så hvis du har 8 ventiler, har du også kun en knast aksel, altså har du en OHC motor. Og uden at være opel mand, vil jeg dog vove at påstå at det meste gamle opel grej passer sammen.

Som der blir' sagt kan du bruge dele fra opels OHC maskiner

Håber det hjalp lidt

MVH Gummispoiler

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
du kan tage indsprøjtningen fra en ascona 1,8 i gt eller en 1,8 kadett gsi!vil give ca 10 hk på din standard motor!

Titel:
En 90 hk 1.8 monopint er så ny at den har kat. Det betyder at du skal have fat i en motronic 1.8 indsprøjtning fra vectra/astra/omega med kat. Den fra ascona kadett kan ikke bruges de har den gamle type 1.8 top hvor de nyere 1.8 topper ligner en 2.0.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det sydlige sønderjylland
Cossie skrev:
Hvis det er en 8v motor, så skulle du kunne tage alt fra andre OHC motore.

man kan ikke bar tage indsprøjtning fra en anden motor, det passe godt nok på de pinbolte der holde det, men indsugnings kanalerne er flyttet i forehold til hinanden,

jeg tror også man kunne, så en søndag hæv jeg monopoint sprøjt af og ville montere sprøjt fra 1.8 gsi. men til min store skuffelse passe det ikke, så på med (lorte) monopoint.

Hvis man vil noget skal man skifte topstykket, og bruge det sprøjt der nu en gang sidde på, det har vi gjort ved min bror´s bil,en 1.8I vectra der brugte vi topstykket og sprøt fra en 1.8 gsi, og motorstyring fra en 2.0 vectra, så passe det med ledninger og stik. og der er monteret en 276`knast og banan manifold, efter en tur på rullefelt, og er blevet kørt in har den nu 117hk (standart 90hk)

Vedhæftede filer:
Filkommentar: vectra 1.8i. Special
vectra 1.8i special.JPG
vectra 1.8i special.JPG [ 47.52 KiB | Vist 1326 gange ]

Titel:
2.0 8v indsprøjtningen skulle passe da de alle har den nye type indsugningskanaler. En del nemmere end at skifte til den gamle type top der ikke er lige så god da ældre version = irret alle steder og ikke lige så gode til blyfri. Desuden ikke sjovt at skulle bytte tilbage hvis det bliver opdaget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time