Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
att: xxblade ang kompressor & turbo på en diesel fordi der ikke er andre der har det på en golf gtd og og fordi den kommer til at sparke røv oh hvorfor fordi det er det eneste der virker i min verden og fordi jeg elsker at køre røven af benzin biler :D hmm problemmatiken ligger i at få det til at køre på en suge diesel det hele er bare hypotetisk

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hvis jeg ikke husker helt forkert er jeg stødt på en diesel udgave af MS under min søgning af informationer, men lige hvor er jeg sku lidt i tvivl om.
Prøver lige og kigge lidt efter det...

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Spændene projekt :D
Men diesel motorer har pr tradition et mindre omdrejnings område med maks trækkraft en en benziner.
Og hvorfor det Hmm, det kunne have noget med at den disel er en luftoverskuds motor, og ikke har noget gasspjæld
Så du får ikke noget ud af den ekstra kompressor,
da det er et meget smalt område du kan manipulere.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Det er netop det som Morten nævner der gør at jeg ikke helt forstår ideen med Kompressor på en Diesel......

De diesel biler jeg har arbejdet med har alle kunne hente maks ladetryk ved 1500rpm, så derfor ser jeg ikke rigtigt nogen idé i kompressoren.

Pengen var bedre brugt på at hæve omdrejningerne på en dieselmaskine.

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
jeg kan afsløre så meget at motoren er samlet og sidder i en bænk nu for at blive kørt med std ladetryk fra turboen jeg har prøvet at styre kompressoren manuelt jeg tror altså det virker for fuck den kommer hurtig af sted det er herre sjovt at se på man starter med at køre den op til 2500 / 2800 rpm på kompressoren med 0,8 og også kommer turboen med 1,2 fuck den flytter sig 8) så holder man turbo igang ind til 4000rpm og så givere man fuld gas så kommer kompressoren igen med sine 0,8 op til 5500rpm den lyder for vildt på det sidste stykke altså turbo og kompressor sammen men øhh jeg ved jo ikke noget før den kommer i bilen på rullefelt JEG KAN IKKE VENTE

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Ja det blir spændende at få nogle numre på når du får den rullet......

Ang det ekstra tryk som kompressoren giver så forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke bare får turboen til at levere det ekstra tryk ??

For mange år siden da jeg legede lidt med en 1.9GTD jeg havde kunne standard turboen da sagtens lade 1.7bar ?????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Sådan som jeg har forstået det sidder de i en seriel kobling, men billeder vil hjælpe!!
Op til 0,8 bar under 1500 rpm kompressor alene, derefter turbo med 1,2 bar , og til sidst kompressor+ turbo med et tot. tryk på ca 3,9 bar, hvis de sidder i serie, så tror da faen den rykker røv.
Ved paralel montering er det maks 0,8 bar i maks tryk, medmindre der er en særlig spjæld styring af turbo, og kompressor.


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
3,9bar :shock: :shock: :shock: :shock:

Næppe........i så fald trækker den kun hårdt i meget meget kort tid !!!!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
ja det er ingen problem at 1,7 bars ladetryk med en standart kkk14 lader men de taber pusten når det skal gå stærkt det prøvet jeg på min tidliger g1 gtd med 115hk grunden til jeg køre med er kompressor er fordi at der er for meget turbotøven med en T3 på en GTDer derfor bruger kompressoren til at slæbe den og så spør du/i sikkert hvorfor sætter du ikke en mindre turbo det er fordi at T3eren givere et dejligt spark i røven
jeg har prøvet at køre med så den på min g1er det spiller ikke alt for stor turbotøven men virker fint når den kommer i gang

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
serie eller paralel kobling???

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team