hmm diesel og m/s
Redaktør: Moderatorer
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
hmm diesel og m/s
jeg sad lige og tænkte på ja ja jeg ved godt det kan være farlig at tænke
men hvis jeg nu monteret en tdi pumpe på min 1.6gtd special motor he he turbo og kompressor
samt dyserne hmm tror i så at jeg kunne bruge m/s til at styre hele herligheden bare lige en tanke mvh C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En commonrail disel ligner en benzin motor styring i opbygning.
Men der er min 3 punkter der giver problemer, det første er spændingen til dyserne, der er på 48 volt på en disel.
Det næste er den sprøjter sekventielt og to gange, hvilket MS ikke understøtter.
Desuden er der refernce til brændstoftrykket, styring af egr/ gasspjæld osv.
Den kører med en lmm måler, ms bruger en mapsensor.
Nej det er fuldstændigt umuligt. PT.
Morten
Men der er min 3 punkter der giver problemer, det første er spændingen til dyserne, der er på 48 volt på en disel.
Det næste er den sprøjter sekventielt og to gange, hvilket MS ikke understøtter.
Desuden er der refernce til brændstoftrykket, styring af egr/ gasspjæld osv.
Den kører med en lmm måler, ms bruger en mapsensor.
Nej det er fuldstændigt umuligt. PT.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Transitfar skrev:Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS...
Fortæl mig hvordan hardwaren er styret oprindeligt, så skal jeg fortælle jer om MS kan tumle det....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
hmm undskyld jeg spør dumt men hvorfor er der 48V til at åbne en diesel dyse ja det bliver et problem med brændstoftryk det akn jeg godt se men EGR og gasspjæld hmm EGRèn smid det ad pommeren til ikke nødvendigt og gasspjældtet det skulle være lige til vil jeg mene
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
De 48 volt bruges for at sænke amperene, men den trækker stadig mange, bedømt på lednings tykkelsen til dyserne, doppelt så tyk som en benziner.
Ok vi skrotter egr, og llm og gasspjæld, da de hører sammen. Fuck miljø Svend
Så er der problemet med sekventielt, og en pilot indsprøjtning efterfulgt af en hoved indsprøjtning. hvilket ms ikke kan understøtte pt.
Selv en MOtec styring kan ikke styre en disel,
Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel
Morten
Ok vi skrotter egr, og llm og gasspjæld, da de hører sammen. Fuck miljø Svend
Så er der problemet med sekventielt, og en pilot indsprøjtning efterfulgt af en hoved indsprøjtning. hvilket ms ikke kan understøtte pt.
Selv en MOtec styring kan ikke styre en disel,
Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
xxblade skrev:Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????
Dvs at der findes en programmerbar diesel styring, hvor henne.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland