hmm diesel og m/s

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

hmm diesel og m/s

#1 Indlæg af C.Sørensen »

jeg sad lige og tænkte på ja ja jeg ved godt det kan være farlig at tænke :lol: men hvis jeg nu monteret en tdi pumpe på min 1.6gtd special motor he he turbo og kompressor :shock: samt dyserne hmm tror i så at jeg kunne bruge m/s til at styre hele herligheden bare lige en tanke mvh C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS.. :lol: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

En commonrail disel ligner en benzin motor styring i opbygning.
Men der er min 3 punkter der giver problemer, det første er spændingen til dyserne, der er på 48 volt på en disel.
Det næste er den sprøjter sekventielt og to gange, hvilket MS ikke understøtter.
Desuden er der refernce til brændstoftrykket, styring af egr/ gasspjæld osv.
Den kører med en lmm måler, ms bruger en mapsensor.
Nej det er fuldstændigt umuligt. PT.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Transitfar skrev:Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS.. :lol: .


Fortæl mig hvordan hardwaren er styret oprindeligt, så skal jeg fortælle jer om MS kan tumle det....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#5 Indlæg af C.Sørensen »

hmm undskyld jeg spør dumt men hvorfor er der 48V til at åbne en diesel dyse ja det bliver et problem med brændstoftryk det akn jeg godt se men EGR og gasspjæld hmm EGRèn smid det ad pommeren til ikke nødvendigt og gasspjældtet det skulle være lige til vil jeg mene
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#6 Indlæg af xxblade »

Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

De 48 volt bruges for at sænke amperene, men den trækker stadig mange, bedømt på lednings tykkelsen til dyserne, doppelt så tyk som en benziner.
Ok vi skrotter egr, og llm og gasspjæld, da de hører sammen. Fuck miljø Svend 8)
Så er der problemet med sekventielt, og en pilot indsprøjtning efterfulgt af en hoved indsprøjtning. hvilket ms ikke kan understøtte pt.
Selv en MOtec styring kan ikke styre en disel,

Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel :?:

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#8 Indlæg af xxblade »

Morten VJ skrev:
Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel :?:

Morten


Det er også stadigvæk mig en gåde ????
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#9 Indlæg af Morten VJ »

xxblade skrev:Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????

Dvs at der findes en programmerbar diesel styring, hvor henne.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#10 Indlæg af xxblade »

Hvilken som helst chiptuner bruger det, feks DOT engineering, det er bare et spørgsmål om at få fat i softwaren og de rigtige kabler...
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Besvar