Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2004, 17:51 
jeg er igang med at lægge en RST motor år 87 i en mk5 fra 11mdr91(også en 8v chv)
jeg vil bruge efi sprøjtet,ledningsnettet,og O.D føleren.Men er der nogle som ved hvad jeg skal gøre med styre boxen-og hvad med map- senseren,og hvor store dysser skal jeg bruge,det er lige det som jeg kan se skulle blive problemet,hvis der er noget som jeg har glæmt kan i så ikke sige det please. :lol: jeg er lidt i tids nød da bilen så men en halv motor i såååååååå ,alle forslag modtages . :wink: :wink: :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 okt 2004, 18:05 
Anonymous skrev:
jeg er igang med at lægge en RST motor år 87 i en mk5 fra 11mdr91(også en 8v chv)
jeg vil bruge efi sprøjtet,ledningsnettet,og O.D føleren.Men er der nogle som ved hvad jeg skal gøre med styre boxen-og hvad med map- senseren,og hvor store dysser skal jeg bruge,det er lige det som jeg kan se skulle blive problemet,hvis der er noget som jeg har glæmt kan i så ikke sige det please. :lol: jeg er lidt i tids nød da bilen så men en halv motor i såååååååå ,alle forslag modtages . :wink: :wink: :wink:

jeg glæmte lige at sige jeg skal køre med ca 1.bar i lade tryk


Top
  
 
Indlæg: 31 okt 2004, 17:23 
Hmmmmm du skal have et tilskuds system på for der er noget med at det system der sidder på de orgniale motor ikke kan klar overtryg.
Eller noget i den stil fik jeg at vide ved bruno hansen.
Så jeg har bygget hele motoren med lednings net og indsprøjtnings system over i min mk 5.
Du skal jo huske at der også er en masse temp føler på rs turbo mortoren som der ikke er på den alm 1.6.


Top
  
 
Indlæg: 31 okt 2004, 20:09 
Carsten RS Turbi skrev:
Hmmmmm du skal have et tilskuds system på for der er noget med at det system der sidder på de orgniale motor ikke kan klar overtryg.
Eller noget i den stil fik jeg at vide ved bruno hansen.
Så jeg har bygget hele motoren med lednings net og indsprøjtnings system over i min mk 5.
Du skal jo huske at der også er en masse temp føler på rs turbo mortoren som der ikke er på den alm 1.6.
ja men jeg bruger rst motoren,dog med toppen og efién og OD føleren.det med tilskuds dysser det troer jeg ikke for jeg vil jo sætte nogle stører i samt noget juster bart benzintryks reg. og en stører benzinpumpe.det med at det ikke kan klare overtrykket,det tror jeg er det plast rør fra efien over til luftfilter kassen han har tænk på eller va :?: for selve dysse broen kan jeg ikke se skulle være noget problem :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 00:42 
Og hvem skal kode din EFI-boks om til de nye større dyser ?
Man kan jo ikke bare knalde nogle større dyser i det originale system uden at ændre maps i styringen.

Se det sådan her:
Din motor kører jo som den plejer, når der ikke er tryk på (tomgang, cruise...). Hvis du bare smider nogle større dyser i, drukner du jo maskinen i brændstof under disse omstændigheder.

Overvej du nu tingene igen - jeg tror stadig det bedste bud ville være at smide hele RST motoren over med styring og det hele hvis du bare skal have det til at køre.

Husk dog bare lige, at du ALDRIG får den synet med ændringen, da din Mk5 kører med KAT og RST-motoren ikke gør originalt. Du kan altså ikke påstå at den ikke forurener mere end Mk5 CVH-motoren, når syns-Arne spørger til det.

/Nolan


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 00:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Ja, så gjorde jeg det igen.....

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 08:18 
Anonymous skrev:
Og hvem skal kode din EFI-boks om til de nye større dyser ?
Man kan jo ikke bare knalde nogle større dyser i det originale system uden at ændre maps i styringen.

Se det sådan her:
Din motor kører jo som den plejer, når der ikke er tryk på (tomgang, cruise...). Hvis du bare smider nogle større dyser i, drukner du jo maskinen i brændstof under disse omstændigheder.

Overvej du nu tingene igen - jeg tror stadig det bedste bud ville være at smide hele RST motoren over med styring og det hele hvis du bare skal have det til at køre.

Husk dog bare lige, at du ALDRIG får den synet med ændringen, da din Mk5 kører med KAT og RST-motoren ikke gør originalt. Du kan altså ikke påstå at den ikke forurener mere end Mk5 CVH-motoren, når syns-Arne spørger til det.

/Nolan
ja ja det ved jeg godt der kommer en unichip i, hvad motoren ang. så er det den samme 8v chv klump som mk5,og det er kun blokken fra rst som jeg bruger. og man må jo godt smide turbo på en bil uden syns manden gå sidenlængs,og nej den skal ikke bare køre.indtil den skal syenes igen det skal laves rigtig og jo der bliver noget med forurener men så må man tage møllen af nå man skal til syn.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 10:09 
[/quote]og man må jo godt smide turbo på en bil uden syns manden gå sidenlængs,og nej den skal ikke bare køre.indtil den skal syenes igen det skal laves rigtig og jo der bliver noget med forurener men så må man tage møllen af nå man skal til syn.[/quote]

man må ikke bare sætte turbo på...syn's manden gå sidelæns i den grad...forsikringen dækker ikke....men vi blive glade for bidraget i bøder/afgift til statskassen.....fat det nu, danmark er et lorteland når det drejer sig om turbotuning...og næsten intet kan lade sig gøre(emmision) når det ikke er før 84 (ingen emmision's krav)...jaja, måske lidt, men inten med en ordenlig pengepung til test, eller mega meget arbejde med told&skat og synsmyndigheder.... - og den klassiske...er bremserne klar til turbo?, er undervognen? -...intet er bare lige..!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 16:45 
For mig lyder det som du når 500 meter og så har du 4 stempler der er smadret. Du skal have et system der giver mere benzin efter hvor meget ladetryg du køre med. Og hvad med tændningen kan den uchip også styre det eller hvad??????????????????????????
Hvad med geearkassen den alm fra mk5 holder med garenti ikke og det gør koblingen heller ikke hvis du skruer bare lidt op for trykket.
I øvrigt skal der være en kat og monter du den alm kat fra din mk5 bliver din RST motot vildt lam tror mig jeg gør det når min skal synes.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2004, 16:48 
[Men Bremser behøves du ikke tænke på den på mk5 1.6 er samme størelse som på RST


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team