Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 okt 2004, 21:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hej Alle,

Jeg har nu fået 4age motoren monteret med turbo,men har et stort problem,hvad gør i andre med krumtap udluftningen?,jeg vil ikke have olie slammet ind i manifolden,men jeg har et problem med at den ryger olie af.

Det er en 7ribbet block,med 8,9:1 GZE stempler og bigport topstykke.

Blokken er nyrenoveret med nye lejer,honet og nye stempler,topstykket er med nye ventilmanchetter,da jeg først troede det var det.
Turboen er også skiftet(men det hjalp ikke) og den gamle var meget utæt i pakningerne,men jeg tror det er fordi den ikke kan komme af med olien for modtryk i returslangen(returslangen sidder helt i toppen af bundkarret).

Er der nogen der har nogle gode forslag til vad man kan køre,skal man lave hul i bund karret til en extra udluftning?,et hul i det andet ventildæksel?

Jeg har idag prøvet at afmontere returslangen fra turbo´en for at se om der kommer olie ud af den ,når bilen går i tomgang løber der meget lidt ud,men sådan skal det væl være,jeg prøvede også at afmontere olie påfyldningsdækslet og oliepind,men det hjalp heller ikke

Kom med de gode forslag,
Skassa


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2004, 22:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hmm tror du ikke bare det er dine stempeler der skal køre til eller er def ps er det brugt stempeler du har monteret

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2004, 07:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har du lavet din olie retur om så det duer? hvorfor skiftede du turbo... har der været andre problemer? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2004, 19:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hmm,

Jeg har iaften prøvet at afmontere turbo´en også starte den,den ryger ligeså meget, så mens den stadig var kold stoppede jeg den og afmonterede tændrørene,
Jeg kan se olie oven på stemplerne :o

Der var ingen problemer i starten,men mineralsk olie,men jeg skiftede ved omkring 300-400km til castrol 10-60,det var nok lige tidlig nok :(


Jeg vil nu prøve at hælde noget belladd i olien og lade den køre lidt med det,og derefter igen prøve at køre noget længere med mineral olie...
Kan det lade sig gøre at slide olieringene bedre til eller er det for sent?

Det er nye stempler,der er monteret...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2004, 06:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
99% og lidt mere sikker på at det intet har med olie typen at gøre! hvis dine luftrør og evt. ladeluftkøler er fuld af olie bliver bilen ved med at ryge et stykke tid...... hvor holder du til? var det den motor du selv fik hjem? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2004, 17:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hej,

Der kommer ikke olie gennem ic´en da krumtapudluftningen er i det fri,

Det er den motor jeg har købt i DK, den anden kommer i næste uge,så måske jeg bare skal prøve at lave den også putte den i,så kan jeg se på den anden senere.....det er sgu bare lidt mærkelig,

Men jeg tror at det er olieringene på stemplerne,men de er jo helt nye...

HJeg prøver med noget belladd imorgen,også hælder jeg igen mineralsk olie på ,så må jeg se om det hjælper..

Jeg er ved mariager!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2004, 18:17 
Hej..

Er det originale GZE stempler eller ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2004, 19:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Jep,

Det er nye OE stempler med nye OE ringe,blokken blev honet inden de blev monteret.


kom med de gode forslag,inden jeg bare afmonterer den igen og montere den anden motor,det er bare lidt træls da alt er nyt,nymalet og poleret....

Den ser fin ud men ryger af helvede til :wink: ,så vil du være noget federe at det ligner lort også bare snurrer :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 03:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis den turbo der sad på før har været ret meget defekt. er der en god chance for at ladeluftkøler mm. er fedtet ind i olie indvendig! de der stempelringe/olieringe.... er du sikker på de vender rigtig? MVH. søren PS kommer i tanke om en gang min kammerat skiftede motor på hans BMW.... flere gange.... for til sidst at finde ud af at den benzin han hade på var halv DIESEL!!! den røg og kørte rigtig dårligt ind til femøren faldt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 18:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
kommer i tanke om en gang min kammerat skiftede motor på hans BMW.... flere gange.... for til sidst at finde ud af at den benzin han hade på var halv DIESEL.

Puha, stakkels mand...
Det kommer han da til at høre for i årevis, og så alt det arbejde, i stedet for at være lidt doven fra starten af... :wink: :wink:.
Jeg skal nok tie stille med de gange, hvor jeg har kvajet mig... :? :? .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team