Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 09:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: !!1
Indlæg: 15 okt 2004, 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Har monteret skarp knast og justerbart knasthjul!!!!

Kan det være det der er galt???

Hvordan skal jeg så få det justeret så det passer!!!

Har prøvet at justere tændingen den står på 12grader!!!!

Jeg svarer nok til det at være 1 års lærling hvad tænding angår!!! :D :D
Skulle ikke undrer mig at jeg har lavet noget bæ :)

Ronnie


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis det er en knast fra kg trimning, så burde der været opgivet et mål med løft ved ØD.
Måles nemmest med et måle ur eller i en snæver vending med en skydelære.

En start er at stille knasten på indsuget således at den er helt lukket, nulstil måleuret, eller mål med skydelæren, drej derefter motoren til ød, og aflæs måleuret/ mål med skydelæren, og sammenlign med målende der fulgte med knasten, avancer eller retarder knasten efter behov.
Krontrol af tændingen sker ved at afmontere vacumslangen, til fordeleren, og blokere denne motoromdrejningerne, skal være ca 900 omd/min.
Men en for skarp knast kan lave alle mulige fejl specielt på et K anlæg. så udover de sædvanlige fejl 40, så har du nu en masse passer de originale indstillinger på min kombination :cry:

Transit far jeg mener at en Zetec motor har flydende knasthjul, og ikke flydende krumtapsdrev, men den kan måske have begge dele.
Og fejl 40 er desværre ikke noget der kun rammer lærlinge :cry:
Os udlærte kan også rammes af det, og kun håbe at det ikke koster for mange penge.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 19:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten VJ skrev:
Transit far jeg mener at en Zetec motor har flydende knasthjul, og ikke flydende krumtapsdrev, men den kan måske have begge dele.Morten

Zetec i Mondeo/Escort har IKKE flydende krumtapremskive.
Zetec-se i Fiesta og Focus 1,4/1,6 er en ganske anden motor, og den har ABSOLUT flydende krumtapdrev... :twisted: .
Morten VJ skrev:
Og fejl 40 er desværre ikke noget der kun rammer lærlinge
Os udlærte kan også rammes af det, og kun håbe at det ikke koster for mange penge.

Jeg tænker også sommetider for mig selv: "Godt, at man ikke er læge.... :roll: :roll: "
Men de har jo nok også lidt bedre muligheder for at øve sig, end vi andre har... :?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel: !!!
Indlæg: 15 okt 2004, 21:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Tror den blir svær at få til at stå på 900o/min

Den står meget ujævnt grundet knasten!!!!
Tror den er for skarp til min bil!!!!
Vil prøve at smide min standard i i morgen og se hva der sker!!!
Har intet papir på knasten!!! Købte den brugt af en der havde haft den på en turbo!!!!!
Skal den automatisk falde til 900 når man piller vacummen af???

Fatter ikke pisse meget af det der tændings halløj!!!!
burde sku nok ha stået i lære som mekaniker i stedet for!!! :D

Men vil prøve at gøre det i siger i morgen!!!! Hvis jeg kan finde ud af det!!! :D


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: !!!
Indlæg: 16 okt 2004, 06:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ronnie skrev:
Tror den blir svær at få til at stå på 900o/min

Den står meget ujævnt grundet knasten!!!!
Tror den er for skarp til min bil!!!!
Vil prøve at smide min standard i i morgen og se hva der sker!!!
Har intet papir på knasten!!! Købte den brugt af en der havde haft den på en turbo!!!!!
Skal den automatisk falde til 900 når man piller vacummen af???

Fatter ikke pisse meget af det der tændings halløj!!!!
burde sku nok ha stået i lære som mekaniker i stedet for!!! :D

Men vil prøve at gøre det i siger i morgen!!!! Hvis jeg kan finde ud af det!!! :D

El lille lynkursus i tændings justering.
Punkt 1. Find data til motoren, enten i bog eller på støddæper tårn i venstre side af motorrum.
Punkt 2 kør motoren driftsvarm afmonter vacumslange, og bloker denne, hvis angivet.
Juster tomgang ned eller op til de korrekte omdrejninger. Kontroller tændingstidspunkt med tændingspistol, og juster hvis nødvendigt.
monter vacumslange, og juster tomgang igen.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 09:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Skal det forstås således:
Du har monteret skarp knast med justerbart remhjul, og derefter lader din turbo ikke, og motoren går meget dårligt i tomgang????

Hvordan har du konstateret, at din turbo er brændt af???

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 12:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Manglende turbotryk/dårlig tomgang på denne kombination , og historie kan have mange årsager.

1 en simpel lille fejl ved samling af motor efter udskiftning af toppakning. :cry:
2 montering af en skarpere knast, og tro at kjetronic kan klare dette :lol:
3 montering af en skarpere knast, og tro at standart tændingskurven passer til denne kombination. :lol:
4 at skylde skylden på turboen, den må jo være defekt efter længere tids stilstand, det er helt urimeligt :wink:
Kombinationen af de 3 første punkter kan godt give en tro på at det er turboen det er galt med, men sandsynligheded for at den er defekt er meget lille.

Transitfar jeg er meget glad for jeg ikke roder med ford.
Hvad biver det næste Flydende objekt fra denne koncern :?:

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 17:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten VJ skrev:
Transitfar jeg er meget glad for jeg ikke roder med ford.

Det er nu ellers meget taknemmeligt :wink: . Men jeg har da selv tænkt på, hvorfor man laver "flydende" hjul fra fabrikkens side, og den eneste grund jeg kan se, er at det må være billigere.... :? .
Dels sparer man at fræse notgang i aksel og hjul, og med det rette værktøj er det sandsynligvis hurtigere at klaske sammen på samlebåndet.
Morten VJ skrev:
Hvad biver det næste Flydende objekt fra denne koncern :?: Morten

Det ved jeg ikke, men hvad med flydende ventiltider :wink: ???
Så skulle man ikke bekymre sig om timing, men blot sørge for at der overhovedet var en rem.... :lol:
Venlig hilsen Lars.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: !!!
Indlæg: 18 okt 2004, 10:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Et lille lynkursus i tændings justering.
Punkt 1. Find data til motoren, enten i bog eller på støddæper tårn i venstre side af motorrum.
Punkt 2 kør motoren driftsvarm afmonter vacumslange, og bloker denne, hvis angivet.
Juster tomgang ned eller op til de korrekte omdrejninger. Kontroller tændingstidspunkt med tændingspistol, og juster hvis nødvendigt.
monter vacumslange, og juster tomgang igen.

Morten[/quote]
Grunden til at jeg troede min turbo hva død!!! Var at jeg havde lånt bilen ud, til en båtnakke som kørte i lortet. Efter at den havde skudt toppakningen!!!!
Men den er ikke død!!! Pillede udstødningen af her i weekenden og tjekkede om skovlhjulene var intakte!!
Vil prøve at tjekke knasten i dag eller i morgen!!!!
Håber jeg kan få den til at fungere på min bil!!!!
Vi har også prøvet at justere tænding med pistol!!! Den står som den skal, bare ikke med den knast der er i!!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2004, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis vi har udelukket turboen, så er det jo en anden fejl.
Enten monterings fejl, eller en knast der forvirre k jetronicen, og en forkert tændings avancering.
Men uanset benz, og tænding er totalt forkert, så burde turboen lave tryk, så fejlen med manglende turbo tryk skal findes et andet sted.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 109 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team