Hvis det er en knast fra kg trimning, så burde der været opgivet et mål med løft ved ØD.
Måles nemmest med et måle ur eller i en snæver vending med en skydelære.
En start er at stille knasten på indsuget således at den er helt lukket, nulstil måleuret, eller mål med skydelæren, drej derefter motoren til ød, og aflæs måleuret/ mål med skydelæren, og sammenlign med målende der fulgte med knasten, avancer eller retarder knasten efter behov.
Krontrol af tændingen sker ved at afmontere vacumslangen, til fordeleren, og blokere denne motoromdrejningerne, skal være ca 900 omd/min.
Men en for skarp knast kan lave alle mulige fejl specielt på et K anlæg. så udover de sædvanlige fejl 40, så har du nu en masse passer de originale indstillinger på min kombination
Transit far jeg mener at en Zetec motor har flydende knasthjul, og ikke flydende krumtapsdrev, men den kan måske have begge dele.
Og fejl 40 er desværre ikke noget der kun rammer lærlinge
Os udlærte kan også rammes af det, og kun håbe at det ikke koster for mange penge.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html