Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 jun 2025, 10:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

jj skrev:
[img]De nyere ford mustanger kan fås med et 8.8" bagtøj med 4 hjulbolte. Dem med skiver har desuden 31 splines aksler. Med et bedre spær kan de holde til 600 + hk. 28 splines er også ok hvis momentet er under 500-600 nm. Mange af Fords 8 og 9" aksler kører med forskudt center fordi gearkasserne også har det. Hvis man afkorter dem i den lange side kan et cirka 57-67 bagtøj komme ned på 140 cm. Jeg har selv et der måler 146 over tromlerne standard så med 2 korte aksler skulle den være hjemme det er min favorit da man selv kan skifte gearing ved at trække hele klumpen ud som en enhed og sætte en anden ind uden justering. Chevrolet monza v8 har et 7.5" bagtøj der måler 138 og har 4x4" boltcirkel. Så er der svenskernes favorit volvo måler også omkring 140 men er 5 boltet. Hvilken boltcirkel har dine fælge. Transit bagtøjet er noget bras med de store bremser og underlige boltcikel. Så hellere et capri 2.8/3.0 atlas bagtøj det vil se helt synsvenligt ud og lige så stærkt som et monza bagtøj. Er det en cossie eller v6 der skal i eller for efter brugernavnet kan man vel ikke håbe det er en 302 v8

Ja jeg har fået fat i en klump fra en jaguar og det ser ud til det er rimelig let at bygge Resten når jeg går i gang skal jeg nok smide et billede ind. motoren bliver en 2.4 v6 efi der bliver boret til 3.0 og med 2 stk kkk26 turboer og mega squirt. gearkassen bliver i første omgang en mt75 da den kan holde til 300hk og jeg har en i reserve, måske bliver der indkøbt en cossi gearkasse når jeg får råd :D . Og bolt cirklen er 5x112 som på wv

Kommer jeg ikke over 300 hk bliver svaret en smallblock V8 der er trimmet :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
når du skriver en cossie gearkasse regner jeg med du mener en T5. så vil jeg lige bemærke de er en del billigere i US. men man kan også få en T56 fra en nyere mustang med 6 gear.

Titel:
Husk v6 har større koblingshus end en 4 cylindret. En supra turbo gearkasse er iøvrigt meget stærkere. Er du klar over at man kan få en ford explorer med 4 liters cologne motor og også en sohc udgave med 210 hk der let kunne blive flere uden kat.

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Hva med en Getrag m51 fra en volvo!!! Den kan tåle nogle tæv!!!
Forstærket Cossie t5 kan også tåle en del!!! Sidder en på min brors XR4i med et specielt hus!!!!

Eller hvis det skal være vildt så er det en gearkasse fra en Supra!! 8)

Ronnie

Titel: Re: !!!
Moderator

Ronnie skrev:
Hva med en Getrag m51 fra en volvo!!! Den kan tåle nogle tæv!!!
Forstærket Cossie t5 kan også tåle en del!!! Sidder en på min brors XR4i med et specielt hus!!!!

Eller hvis det skal være vildt så er det en gearkasse fra en Supra!! 8)

Ronnie

Volvos M51 er ganske rigtigt en getrag, men så mange klø holder den nu hellerikke til uden en anden indmad. Getrag kassen er imidlertid magen til den fra bmw635csi og den kan tåle nogle hug.

Problemet med begge gearkasser er at prisen er i jetjagerklassen, og så ligger første gear hvor 2 normalt ligger, og det kræver lige _lidt_ tilvænning. De getragkasser hvor 1gear er placeret normalt er IKKE de gearkasser man søger hvis det skal gå vildt for sig i en gammel 240.

T56 gearet er meget brugt som upgrade til 240eren i usa, men de kommer jo også i tanke om at sætte 6trins suprakasser på sådan en gammel 240....! Kunne jo være ok med 6 gear i en gammel 240.....meen jeg har set prisen på en 6trins kasse i danmark, og lige der forsvandt lysten til den gearkasse....!!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Citat:
meen jeg har set prisen på en 6trins kasse i danmark, og lige der forsvandt lysten til den gearkasse....!!

Ja... Det er lidt noget lort at reservedele er så dyre i dk..
Håber de sætter den forbandede afgift ned så stumper bliver billigere...

Att: Transitfar...

Jeg syntes efterhånden jeg har set MANGE transit bagtøjer der "synger"..
Holdbarheden svinder ind, propersionalt med belastningen... :D
(måske skulle de ikke læsse dem til 3,5T+)

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
De amerikanske 6 trins t56 har tit 0.5 i 6 gear så det kan ikke bruges til noget med mindre man har 4.?? gearing. Dem der har det starter gerne i 2 gear for at kunne stå fast. Desuden kræver sådan en fætter speciel kobling og svinghjul og kardan + du skal lave en ny kardan tunnel = 60000 kr ifølge hot rod byggere. Jeg har hørt om en der har en t56 bag en cadillac 500 cui i en ford 32. Han skulle køre 160 for at komme i 6 gear så gik den ned på under 2000 omdr hvilket gjorde at motor temperaturen faldt gevaldigt under normalt da der ikke var nogen belastning i forhold til fartvinden. En richmond 5 speed eller en tremec passer sikket bedre. Er det en 3.36:1 jaguar du har og hvordan med syn med kraftigt ombyggede bagvanger.

Medlem
Brugeravatar

Det var også den jeg mente!!! Altså dem hvor gearet sidder forkert!!! :D
Glemte bare lige selv forskellen!!!!

En gearkasse fra volvo der også kan klare nogle kræfter er volvos M90'er... Som sidder på 940!!! Ved selvfølgelig ikke hvordan den er til at bygge om til andet end Volvo!!! :D
Men dem kan man købe til en god pris i Sverige!!!

Men ja en Supra kasse ville være det ultimative!!!! Men alt alt for dyr!!!! :(

Ronnie

Titel:
En 5 gears supra turbo gearkasse koster som regel 2500-3000 det er en rimelig pris. Med 0.75 5 gear og feks 3.36;1 bagtøj får man en 2.52 gearing. Så er der vist ikke behov for mere med mindre man har 500 nm i høj tomgang. En 4 trins ford aod automat vil faktisk gøre den hurtigere hvis der skal køres lidt 1/4 mile.

Medlem
Brugeravatar

Dumt spørgsmål!!! Men hvilken gearkasse fra en supra skal man så vælge hvis det er???

Hvor meget kan den tåle?? Hvem sælger den???
Hvor kan man få den gearkasse fra forden henne???

Ronnie

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time