Bygge Bagtøj

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Bygge Bagtøj

#1 Indlæg af ford p7 biturbo »

Efter lidt målen frem og tilbage er jeg kommet til den løsning med mit bagtøj at jeg ikke vil korte det ned for at få plads til fælgene, 10x15 med 275/50 de kan godt være mellem fjedre og skærmkant. Jeg havde tænkt mig at lave et bagtøj selv med en jaguar Xj6/Xj12 klump i midten og skiver og kalipre fra en scorpio. Det jeg godt kunne bruge hjælp til er hvilke materialer trækaxlen er lavet i og evt hvis der er nogen der ligger inde med en klump fra en jaguar de vil sælge. Gearing imellem 3,44 : 1 til 4,11 : 1 er der nogen der ligger inde med et bagtøj max længde 140cm der kan holde til 400hp så er jeg også interesseret
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#2 Indlæg af acidstorm »

du kunne jo også bare bestille et quaifi diff hoshttps://www.burtonpower.com/default.aspx
en p 7 er køre jo med samme diff som en capri 2.3 - 2,8
og den kan godt klare 400 hk
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#3 Indlæg af ford p7 biturbo »

acidstorm skrev:du kunne jo også bare bestille et quaifi diff hoshttps://www.burtonpower.com/default.aspx
en p 7 er køre jo med samme diff som en capri 2.3 - 2,8
og den kan godt klare 400 hk


Det bagtøj der sidder på kan også godt holde det er bare for bredt og de hænger ikke på træerne så jeg vil nødigt til at skære i det. Jeg har kataloget fra burton de har godt nok sagerne til nogenlunde rimelige priser
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#4 Indlæg af acidstorm »

ja men hva så med at kigge på et sierra p100 bagtøj jeg syntes sku det ligner et man kan bruge og korte af dem er der jo massere af
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#5 Indlæg af Transitfar »

acidstorm skrev:ja men hva så med at kigge på et sierra p100 bagtøj jeg syntes sku det ligner et man kan bruge og korte af dem er der jo massere af

Ja, så de er sikkert billige nok.... :lol: .
Men det kommer nok til at knibe med at kunne holde til 400 Hk :cry: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

#6 Indlæg af LasseW »

Et P100 bagtøj er jo det samme som i en transit, det burde da kunne holde til 1.000.000 (1 million) heste

En P7 er det den gamle 20M, 26M osv. ???
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#7 Indlæg af Transitfar »

LasseW skrev:Et P100 bagtøj er jo det samme som i en transit, det burde da kunne holde til 1.000.000 (1 million) heste

Tjaa, det er jo nok lidt ligesom man ser på det... :lol:
Som indgangsvinkel er en Transit født med Max 100 Hk, altså hvad der svarer til en mellemklasse personbil idag.
Derfor mit forbehold for holdbarheden til store effekter!
Men man skal også bruge sin sunde fornuft. Indmaden til et Transitbagtøj vejer nok ligeså meget som en hel Escort-gearkasse :evil: , så mon ikke at bagtøjet kan holde til temmelig meget mere end 100 Hk???
Til sammenligning har min nabos traktor ca 110Hk, med et slagvolumen på 6 (seks) liter :shock: .
Sammenligningen er nævnt for at illustrere, at sommetider overdimensionerer man for at fremme holdbarheden.....
Jeg er ret sikker på, at et P100/Transit-bagtøj vil gøre fyldest i denne forbindelse, venlig hilsen Lars.
Ps: Husk på, at der er 3 forskellige , alt efter model og årgang.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#8 Indlæg af acidstorm »

det jeg mente med p 100 bagtøjet var at hvis diffen er samme størelse som taunus / Capri , osv ku man jo smide et quaifi spær i og korte det ned . og tilpasse til p 7 eren
jj

#9 Indlæg af jj »

[img]De nyere ford mustanger kan fås med et 8.8" bagtøj med 4 hjulbolte. Dem med skiver har desuden 31 splines aksler. Med et bedre spær kan de holde til 600 + hk. 28 splines er også ok hvis momentet er under 500-600 nm. Mange af Fords 8 og 9" aksler kører med forskudt center fordi gearkasserne også har det. Hvis man afkorter dem i den lange side kan et cirka 57-67 bagtøj komme ned på 140 cm. Jeg har selv et der måler 146 over tromlerne standard så med 2 korte aksler skulle den være hjemme det er min favorit da man selv kan skifte gearing ved at trække hele klumpen ud som en enhed og sætte en anden ind uden justering. Chevrolet monza v8 har et 7.5" bagtøj der måler 138 og har 4x4" boltcirkel. Så er der svenskernes favorit volvo måler også omkring 140 men er 5 boltet. Hvilken boltcirkel har dine fælge. Transit bagtøjet er noget bras med de store bremser og underlige boltcikel. Så hellere et capri 2.8/3.0 atlas bagtøj det vil se helt synsvenligt ud og lige så stærkt som et monza bagtøj. Er det en cossie eller v6 der skal i eller for efter brugernavnet kan man vel ikke håbe det er en 302 v8
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#10 Indlæg af ford p7 biturbo »

LasseW skrev:Et P100 bagtøj er jo det samme som i en transit, det burde da kunne holde til 1.000.000 (1 million) heste

En P7 er det den gamle 20M, 26M osv. ???


Ja det er en 20M 2 dørs fra 69" www.fordp7.dk
Besvar