lqs skrev:
det er rigtigt at der er store problemer i at gøre alle tre ting på samme tid... lige som det også er svært at dreje til højre og venstre på samme TID!! kan også godt huske at vi for mange år siden lærte ikke at bremse og dreje på samme tid (hos kørelæreren) men det bliver det ikke mere rigtigt af! prøv at læse lidt om friktionscirklen (stavet rigtigt) det er faktisk utroligt hvor meget mere man kan få ud af det samme greb. når man lærer at gøre begge ting rigtigt på samme tid! nej svejset bagtøj er ikke optimalt til gaden... BMW M3 ville være bedre! MVH. søren
At bremse med vensre fod det lærte jeg relativt hurtigt var effetivet i min fars gl SAAB.
men jeg har ikke haft behovet i en baghjulstrækker. for meget effekt i forhold til vejgreb.
Jo jeg har studeret friktions cirklen, og den siger mig at hvis man ligger på friktions grænsen så vil enhver ekstra belastning af dækkene føre til et tab i vej greb.
Således at man markant kan ændre bilens køre egenskaber, men med den ulempe at man uværligt vil miste hastighed, da man ber om at dækkene skal overføre to forskellige belastninger,i stedet for en med en optimeret undervogn.
M3 den er sjov, når man kobler alle de elektroniske hjælpemidler fra, En Honda Civic type R er også sjov, da der ikke er nigen elektruniske hjælpe midler, kun et mekanisk spær.
Men køre teknik eller ej jeg vil kun påpege at et spærredifferntiale kan påvirke køre egemskaberne, og man bliver nød til at kompensere for dett i sin ungervogns opsætning.
Morten
Der stadig forsøger at finde grænsen i et 4 geas sving lige omkring hvor turboen bliver effektiv, og der er ikke plads til eksperimenter.
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html