Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 10:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 20:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Havde selv tænkt på et knallerttandhjul, så vi er ikke langt fra hinanden :-)

Men nu skal jo jeg jo ud og finde et edis modul, men hvor meget skal man have med? Hva burde sådan en fætter max koste? Skal jeg have den originale føler med, så jeg kan bruge den til cykeltandhjulet?
Og det ALLER VIGTIGSTE: Hvilken årgang, model skal jeg have det fra?

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 21:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
I princippet skal der bare laves fra 60-1 til 36-1 ik? Et tandhjul fra en knallert er jo ikke magnetisk vel. Jeg har nogle gamle fiat remhjul med krans på vis jeg ikke husker helt galt, men der også den mulighed at man drejer den gamle krans af svinghjulet og laver en ny, Michael du kender manden der evt. kan lave den krans vis du tænker dig lidt om, nu vil jeg ikke nævne hans navn, men...... tænk :lol:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Hvorfor skulle tandhjulet ikke være magnetisk?? Men vi kigger lige på det fiat skrammel du snakker om ;-)

Madsrr> Glemte helt at svare dig :( Min styreboks ligger ikke i kabinen, den ligger i motorummet lige ved batteriet og sikringsboksen

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 21:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
NMB1022 skrev:
Hvorfor skulle tandhjulet ikke være magnetisk?? Men vi kigger lige på det fiat skrammel du snakker om ;-)


Det skal jo være en magnet, altså nordpol oppe på tanden og sydpol nede! jeg kigger lige imorgen! Er du med på hvem jeg mener?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 22:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kun hvis det er en Hall giver men da eids kører med en indugiver er det underordnet, da den kun kræver en stump metal der har magnetisk tiltræknings evne for at give en puls.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 22:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Knallerttandhjul er før brugt til EDIS, også her i DK.

ganske gement 36tands er lige til at bruge.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 22:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Ok, der lærte jeg det :D

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 06:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Og her er en bagtandhjul fra en Puch Monza som måske ku bruges.

http://www.protuna.dk/product.asp?c=24648749&n=19067249&pn=19067260

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 18:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Turbomotor.dk bruger en tandhjul fra knallert og montere den på krumtapsremskive.Ja det virker fint.Den laver jo 370 hk ved 1,2 bar.Det er jo godt nok for en 1,6

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 20:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jamen det er jo rimlig nemt at få til at passe :-) Men vi er enige om at tandhjulet skal være et 36tands hvor jeg derefter fjerner den ene tand, ik? Eller skal det være et 37tands

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team