Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 12:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2004, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er egentligt ikke lidt ligemeget, da en konvertering kan tage tid, og der er ikke meget sjovt ved at besøge sin gamle tante i 14 dage, mens bilen står stille.
Men tilbage til prisen Jeg vil regne med fra ca 2000 kr og opefter, det kommer helt an på hvor meget af grundarbejdet der er lavet, dvs undersøge hvilke dele der skal bruges, og indkøb af disse. Og hvis nogen syntes det er en ublu pris, så kan jeg lave det samme beløb på den halve tid ved at servicere biler sort.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2004, 21:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg kan fornemme at det er en totalmontering, dvs stort set intet af forarbejdet er lavet, og så er 2k vist rimeligt billigt....;-)

Kan huske da Hald79 skruede MS på den MX3er og det tog en krig. En "detalje" som feks en startspærre der var inopereret i alting og som stadigt skulle virke kostede feks at alle ledninger til brændstofpumpen måtte trækkes helt om, dvs ud med det halve af interiøret.

På den anden side, hvis alle sensorer er skruet på, og ledningsnettet må ligne en fuglerede så kan sådan en motor startes på 30minutter på MS, men det ser ud af lort til, og ledningsføringen er ikke til noget i længden.

Så kommer oveni at der _kan_ være triggerproblemer med bilens triggerhjul/sensor, og så begynder morskaben der får 30minutter til at ligne opstartstiden på MS.....

Tror ret beset ikke der er nogen der vil give dig fast pris på den ombygning, uden at ha forsket lidt i hvordan og hvormeget der skal laves om før det kører, hvor store dyser du har, om brændstofpumpen er klar til den effekt du vil have, osv osv.

Så den info du leverer er absolut overhovedet ikke i nærheden af at være tilstrækkeligt.

8) Det er egentligt ikke info som, om den er afbalanceret i røven eller i hovedet der er interessant, men nok så interessant hvad motoren,tændingsanlægget,brændstofsystemet osv består af..... :shock:

Det er ikke pisse skægt at stå med snuden under hjelmen på en anden mands bil og opdage at trykregulator,dyser, og brændstofpumpe absolut ikke kan håndtere den effekt der regnes med, så hvis du skal have et godt svar på en pris, så skal du nok mande dig lidt op med den enorme informationsmængde du kaster rundt med til højre og venstre.... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2004, 17:45 
Henrik,

Jeg vil meget gerne have hjælp til at starte en corolla op ,med ms og edis,
Jeg har monteret alt ledning og kan også godt få den til at starte ,men den gpr ud med det samme??

Jeg har også store problemer med at få selve programmet til at virke?.

Så jeg syntes at du skal starte din bil op og komme up til mig imorgen søndag(jeg betaler dig selfølgelig for det)

Hvis bare vi kan få den til at køre,det hele i motoren er helt ny,så den skal tilkøres før der skal køres en masse tryk.....


Du kan ringe til mig på 22281200.

Med venlig hilsen,
Skassa

Jeg er ved Mariager!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2004, 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tlf support afgivet. ;-)

Du vender bare tilbage hvis der stadigt er flammer i lokummet.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2004, 21:54 
Ja mange tak Henrik,

Jeg sidder nu med det hele på borderet,og kan ikke få rpm til at virke...

Der er ingen dioder der lyser,andet end inj1 på stim ,der giver et kort signal lige når jeg sætter batteriet på.

Når jeg kigger i megatune virker det hele ,undtaget rpm,der sker ikke noget når jeg drejer på potensometerne.

Jeg er egentlig kommet til at tænke på om jeg har monteret tændkablerne rigtig,jeg har fra Ford tændspolen,bare taget nummer 1 til cylinder 1,nr2. til cylinder 2 osv,er det egentlig rigtig?(men det er det vel)

Jeg kan nu også se at jeg skulle stille triggerangle til 23,med edis 4 og det stod på 60,det kan jo godt have en hel del at sige.....nå men jeg prøver igen imorgen....

Selvom jeg ikke kan få det rpm signal til at virke med stim :D


Mange tak,
Skassa


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 22:01 
:D


Nu virker den sgu.

Ham der havde samlet MS ECU,havde vendt Q3 forkert,den var så brændt af.

Der kom lige en forbi ,der har forstand på elektronik dele,og målte den ud,den virkede ikke mere ,så der blev monteret en anden,og det hele virkede på stim.

Derefter monterede jeg den i bilen,satte req fuel osv,som det skal være,drejede nøglen og bilen startede med det samme,justerede lidt og den kører nu bare som en drøm..:D

Nu skal motoren bare lige køres til ,så skal den dæl.. få skal den...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 22:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Godt, jeg kan se du nu er glad igen. :D

Verden blev ligepludseligt meget nemmere at have med at gøre ;-)

Hvor er det lige du har den MS fra?? Ebay?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 18:57 
Ja det er sgu skænt når det virker,det eneste der er en kæmpe skandale er at man til den gamle kode skal bruge to programmer til at justere motoren.

Jeg har ikke fået lavet rør til IC´en endnu,men det bliver engang i denne uge! ,jeg trillede lige en tur i den,og det eneste jeg har stillet på er acc enrichment,det var noget for meget den fik der,
Den kan fint køre selvom turboen bare blæser luften ud i det fri :wink:

Det er egentlig imponerende at den bare kan køre,med det program der ligger i den(næsten uden der er lavet noget om).


Nu skal jeg bare have lavet en Ve table med ladetryk på også er vi klar til at se om jeg kan få motoren til at sprænge i luften :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kun et godt råd kør ikke for meget med turboen frikoblet på denne måde, da det er den næstmest sikre måde at smadre turboen på.
Den mest sikre er at dreje nøglen umiddelbart efter at man har kontroleret topfarten.
Ja den gamle er lidt beswærlig, men kan jo prøve den nye når motoren køre ordentligt, for at minimere fejlprocenten.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2004, 22:16 
Ahh,sådan en Mitsubishi turbo er ganske holdbar,den kan nemt holde til at køre uden blowoff ventil, :P ikke som en Garret der vil explodere efter kort tid med 1,5bars tryk uden blowoff.

Jeg har kørt med mitsubishi turbo på Impreza´en altid undtagen en ny IHI som jeg havde i kort tid(den er meget skrøbelig) :wink:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team