Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2004, 18:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Nu har jeg været på besøg hos Morten VJ som har vist og forklaret mig en masse om MS, så nu skal jeg jo til at komme igang med at planlægge mit eget projekt (man får jo blod på tanden)

Har spurgt på et MS forum om mulighederne for at beholde mine 4 tændspoler istedet for EDIS's 2.

Forslagne lyder på at sætte 2 tændspoler på 1 udgang i edis, men hvordan finder jeg ud af om det kan lade sig gøre? Skal jeg måle modstanden i min spole og halvere den nu de skal sige parallelt? og så måle modstanden i en standard edis spole?? Hvor meget må forskellen max være og kan man evt lave en formodstand hvis modstanden er for lille.

Evt nogle der ved modstanden i en edis spole?

Det andet forslag lyder at køre 2 edis4 systemer samme og så lade hvert system styre 2 spoler. Dog synes jegdet lyder lidt besværligt men det er måske bare mig?

Jeg skal så også skifte til 36-1 systemet, men er der nogle der ved diameteren på det "hjul" jeg skal montere og evt vægten på det?? Det er jo ikke fedt at montere et 2kg ekstrahjul på krumtappen

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2004, 23:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad er dit argument for at beholde dine spoler, kontra adoptere EDIS-4 som det er?


Ang. edis triggerhjulet, så kan det såmen trigge på et tandhjul til en knallert!

Så du bestemmer sådan set _ret_ meget selv hvor meget det skal veje.

Men det er stadigt _langt_ det nemmeste at adoptere det komplette EDIS-4 system direkte. Også det nemmeste at få nye stumper til i en reservedelssituation.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2004, 23:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hej

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål. Men hvorfor har du 4 enkeltspoler? Kører du allerede med andet programerbart indsprøjtning? Så vidt jeg ved kører din motor nemlig også med dobbeltspoler som standard.

Mads RR

NMB1022 skrev:
Nu har jeg været på besøg hos Morten VJ som har vist og forklaret mig en masse om MS, så nu skal jeg jo til at komme igang med at planlægge mit eget projekt (man får jo blod på tanden)

Har spurgt på et MS forum om mulighederne for at beholde mine 4 tændspoler istedet for EDIS's 2.

Forslagne lyder på at sætte 2 tændspoler på 1 udgang i edis, men hvordan finder jeg ud af om det kan lade sig gøre? Skal jeg måle modstanden i min spole og halvere den nu de skal sige parallelt? og så måle modstanden i en standard edis spole?? Hvor meget må forskellen max være og kan man evt lave en formodstand hvis modstanden er for lille.

Evt nogle der ved modstanden i en edis spole?

Det andet forslag lyder at køre 2 edis4 systemer samme og så lade hvert system styre 2 spoler. Dog synes jegdet lyder lidt besværligt men det er måske bare mig?

Jeg skal så også skifte til 36-1 systemet, men er der nogle der ved diameteren på det "hjul" jeg skal montere og evt vægten på det?? Det er jo ikke fedt at montere et 2kg ekstrahjul på krumtappen

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 14:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Henrik GM> Grunden til at jeg vil beholde de 4 spoler er at jeg stadig vil prøve at bruge det originale net så jeg uden problemer kan skifte til den originale boks hvis ms skulle drille, ligesom duckstardeluxe gjorde

Derfor mener jeg at den eneste løsning er at beholde spolerne

Nu har du nok aldrig set en zx 16v i motoren men det VÆLTER rundt med ledninger i store bundter og jeg vil gerne holde de nye ledninger på et absolut minimum

Men tror du man kan måle modstanden for at finde ud af om edis kan trigge 2 af mine spoler på én gang, eller skal man afprøve?

Mads rr> Min kører med 4 spoler standard

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 14:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
I kan også lige få linket til forummet http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=3521

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 15:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Aha. Det syntes jeg lyder underligt, for jeg er ret sikker på at der ikke er nogen Peugeot der kører med 4 enkelt spoler på den motor, heller ikke 306 S16 og GTI. Selvom dine spoler er bygget ned i den skinne der ligger over dine tændrør, er det jo ikke ensbetydende med at der er 4 spoler. En nem måde at afgøre det på er antallet af ledninger til "spolen" Hvis der er 4 enkelt spoler skal du have mindst 5 ledninger. Desuden skal motoren jo være udstyret med en knastføler, da du ellers ikke kan tænde på en cylinder af gangen(som jo er formålet med 4 enkeltspoler)

Men altså , det er da muligt jeg tager fejl, så ret mig endeligt.

Jeg tør godt garantere dig at du ikke slipper for at lave en masse nye ledninger, når du vil lave tændingsstyring. Det var mig der installerede MS i duckstardeluxe's Uno. Og den eneste grund til at det var så nemt på den bil, er at tændingen er helt sepparat fra motorstyringen.

Mads RR


NMB1022 skrev:
Henrik GM> Grunden til at jeg vil beholde de 4 spoler er at jeg stadig vil prøve at bruge det originale net så jeg uden problemer kan skifte til den originale boks hvis ms skulle drille, ligesom duckstardeluxe gjorde

Derfor mener jeg at den eneste løsning er at beholde spolerne

Nu har du nok aldrig set en zx 16v i motoren men det VÆLTER rundt med ledninger i store bundter og jeg vil gerne holde de nye ledninger på et absolut minimum

Men tror du man kan måle modstanden for at finde ud af om edis kan trigge 2 af mine spoler på én gang, eller skal man afprøve?

Mads rr> Min kører med 4 spoler standard

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 15:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Jep en boks til sprøjt og en boks til tænding.

[quote="Mads RR"]
Jeg tør godt garantere dig at du ikke slipper for at lave en masse nye ledninger, når du vil lave tændingsstyring. Det var mig der installerede MS i duckstardeluxe's Uno. Og den eneste grund til at det var så nemt på den bil, er at tændingen er helt sepparat fra motorstyringen.

Mads RR

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Mads rr> Der ER 4 spoler!! Der sidder en indbygget oven på hver tændrørshætte og de koster den nette sum af 800kr stk!! Mener stadig de tænder 2 og 2, men det er jeg ikke sikker på. Jeg kan prøve at finde en billede nettet for jeg ejer ikke et digikamera så jeg lige kan fotografere ekstramotoren

Jeg ved godt der kommer en del ekstra ledninger, men tror stadig godt jeg kan få det til at fungere så jeg "bare kan udskifte boksen

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 20:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
NMB1022 skrev:
Henrik GM> Grunden til at jeg vil beholde de 4 spoler er at jeg stadig vil prøve at bruge det originale net så jeg uden problemer kan skifte til den originale boks hvis ms skulle drille, ligesom duckstardeluxe gjorde

Derfor mener jeg at den eneste løsning er at beholde spolerne

Nu har du nok aldrig set en zx 16v i motoren men det VÆLTER rundt med ledninger i store bundter og jeg vil gerne holde de nye ledninger på et absolut minimum

Men tror du man kan måle modstanden for at finde ud af om edis kan trigge 2 af mine spoler på én gang, eller skal man afprøve?



Jeg har aldrigt set sådan en vogn under klappen, korrekt, men kan det nu også passe de har kastet ledninger på i vild forvirring?

Problemet er at du jo kun kan måle den ohmske modstand. Spolens impedans indeholder jo en reaktans(en vekselstrømsmodstand, kort fortalt), så det er ikke så ligetil at måle sig ud af det. Desuden kører EDIS mig bekendt med strømbegrænsning på spolerne, og det vil der sandsynligvist blive ballade med, uden jeg har hands-on erfaring med dette.

Jeg kan godt forstå at folk gerne vil bruge deres originale net. De tror ganske enkelt at (groft sagt) et ledningsnet er et ledningsnet, og at forbindelserne stort set er det samme.
Duckstardeluxe er den eneste jeg har kendskab til der har genbrugt næsten det hele, og på den måde har muligheden for at skifte på 5minutter. Alle andre jeg umiddelbart kan komme i tanke om har droppet den ide, og lavet et ekstra net til bilen. Hvis ikke først, så senere når de har brugt 4 weekender på at hekse det eksisterende til så det passede, og det alligevel ikke virkede efter hensigten.

Et komplet ekstra net kan bindes på motoren så ingen opdager det er der, og kan skifte frem og tilbage mellem oem og MS, blot ved at bytte stikkene rundt. Det kan gøres så skiftet kan udføres ved blot at koble 5-7 stik, og så er det ligetil at lave.

Jeg kan kun sige at jeg aldrigt under nogen omstændigheder kunne finde på at forsøge at genbruge et oem net. Det er langt hurtigere at hægte et nyt på.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 21:00 
undskyld jeg lige hijacker tråden men vil MS kunne fungere på et KE-JETRONIC indsprøjtning på en golf GTI 16V???


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team