Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Simons udst.?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hej med jer.

Ville bare høre om der er nogen der har kendskab til ovennævnte? Larmer de meget, holdbarhed osv......
De er jo ike ret dyre i forhold til så mange andre, så derfor tænkte jeg om det måske er noget der er værd at prøve??

HIlsen Frank :D :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Frank skrev:
Hej med jer.

Ville bare høre om der er nogen der har kendskab til ovennævnte? Larmer de meget, holdbarhed osv......
De er jo ike ret dyre i forhold til så mange andre, så derfor tænkte jeg om det måske er noget der er værd at prøve??

HIlsen Frank :D :D

det larmer ikke mere end alt muligt andet....
jeg kører selv med 2 1/2" fra turbo´en ud til bagpotterne som er lidt mindre 1 3/4" (der er dobbelt bagpotter på) civic vtec-turbo.

Titel:
min erfaring siger at de kun holder max 2 år....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvorfor lige 2 år? Ruster de?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har kørt med Simons-systemer på et par af mine biler - de holder og lyder sgu ok.
Du må ikke forvente mere end du ellers ville for et system i alm. jern. Du betaler jo heller ikke for mere end det.
De fleste steder (Høyer ihvertfald) gives der 2 års garanti på dem, og det siger min erfaring at det kan de ihvertfald holde.

Skal det holde længe, så er der ingen vej udenom rustfrit - men så er prisen jo også en HELT anden.

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kører med det klassiske simons system på min mondeo ( enkelt afgang i hver side) og det er helt som jeg vil have det... se pænt ud og ikke sige meget mere end normalt så man også kan snakke sammen i bilen..... :mrgreen: :mrgreen: (og så banker det ikke på som andre mærker kan finde på havde en carina II på et tidspunkt hvor bagpotten kunne finde på at ramle på vognbunden og den potte var fra sebring)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Købte mit rustfrie simons system i Sverige billigere end stål udgaven som sælges i Danmark.

Hilsen D

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Frank skrev:
Larmer de meget

Der sad et hjemmelavet system af Simons på min bil da jeg købte den og det lamede så meget at jeg måtte skifte bagpotten. Det reducerede larmen lidt. Kan kun sige: Godt jeg havde tinnitus i forvejen. Så hvad angår dit spørgsmål: Du kan få det som du vil ha det!

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: roskilde
kvali'en er ok - vil du have det skal holde længe skal du få din udstødning sandblæst og metaliseret hos feks gladsaxe metasliberi - ikke særligt dyrt men til gengæld ruster den ikke....... :D

Har selv kørt på denne mpde med en dobbelt simons udstødning i over 10 år - no problems
:wink:
Det bedste er sefølgelig rustfrit - men det har den sære egenskab at det støjer mere - også efter motoren er slukket - så tikker det en del :shock:

mvh Lasse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time