Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 sep 2004, 19:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Så fik jeg endelig monteret den nye kobling og det lettede svinghjul :-) dog 12timer for sent til ræset på KTI :-(

Min første oplevelse af mit 5.3kg svinghjul (normalt 7kg) er at starteren har det meget nemmere. Man kan høre at starteren spinner en del hurtigere og har ændret lyd.

Da jeg så kom ud og køre i den synes jeg ikke man kunne mærke noget i 1. gear men ved skift til 2. gear river den hjulene lidt mere rundt. Det kan så også skyldes den ny kobling??
Synes ikke der er problemer med at starte stille og roligt men man kan godt mærke at den hakker lidt hvis man ikke lige får sluppet koblingen præcist

Den har problemer med at stå i tomgang, men håber det bliver bedre når den får tid til at vende sig til det. :roll:

Det ALLER fedeste ved den nye kobling og svinghjul er at motoren synes mere rolig når man gasser op + at man kan skyde MAX til den uden den fedter

Det skal siges at næsten alt vægten er fjernet på de yderste 3cm af svinghjulet


Vedhæftede filer:
1 mini.JPG
1 mini.JPG [ 141.31 KiB | Vist 467 gange ]
2 mini.JPG
2 mini.JPG [ 125.78 KiB | Vist 445 gange ]

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2004, 20:07 
hvad kostede det at få lettet og afbalanceret?

har de lettet det ved at fræse de store _huller_ der er i yderkanten, eller har de drejet gods af?

og hvor nlev det gjort?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2004, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det er en kammi der har lavet det efter mine anvisninger. Der er drejet rustlaget af over hele svinhjulet + at der er drejet en del af efter der hvor koblingen griber. Derudover er der fræst hullerne du kan se og boret nogle 8-10mm huller der hvor trykfoden bliver skruet fast

De huller der ser lidt fejlplaceret ud er afbalanceringen

Autobremsen tager 700-800 + moms for at afbalancere det, men jeg snakkede mig til 500 + moms

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2004, 20:17 
ok tak for informationen :wink:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team