Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2004, 08:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
hej.

jeg gik og tænkte på at sætte kompressor på en mitsu. pajero 2.3 TD men jeg ved ikke om det kan betale sig. for jeg har sat en gt25 med variabel vinger på. så jeg ville høre om nogen viste hvor hurtig sådan en rootes sc16 kunne lave tryk.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 09:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Skulle du ikke løse dit brændstof problem før du hekser mere i overtryk?

Hvis du ikke kan få mere brændstof, så spilder du jo din tid fuldstændigt i jagten på trykket....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 09:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
brændstof skal jeg nok få nok at..... for der er en der har prøvet mf2 på en Turbo diesel og han siger at det virker lige så godt som på en benziner.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg ville egentelig bare vide om jeg får bedre bund træk hvis jeg montere den eller den først laver tryk efter turboen begynder og lave tryk.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 13:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den laver tryk fra tomgang...hvis den er gearet til at lave tryk! hvad tryk vil der blive på brandolien? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 13:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg tror turboen skal lade 1.5 eller sådan noget. så kompressoren kan sådan set godt pakke sammen ved 0.7 i tryk hvis den kan lade så meget.
kan kompressoren godt holde til at tænde og slukke sådan?

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2004, 16:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Citat:
brændstof skal jeg nok få nok at..... for der er en der har prøvet mf2 på en Turbo diesel og han siger at det virker lige så godt som på en benziner.


hmm...
Så vidt jeg ved så er mf2 designet til indsprøtning i indsugningsmanifolden, så jeg forstår ikke helt hvordan det skulle fungere på en diesel....
Husk på at indsprøjtningstidspunktet på en diesel betyder det samme som gnisten fra et tændrør på en benzinmotor.
Samt at det laveste indsprøtningstryk jeg kender til på en dieselmotor, som er mont. i en bil er er 185bar...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2004, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
hvis man nu sætter 5 bar tryk over 5 dyser med en benzin pumpe og få dem til at åbne "ja efter hvad ved jeg faktisk ikke for jeg kender ikke lige så meget til mf2". men det skal da prøves.....

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2004, 06:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Har bare temmeligt svært ved at forstå hvordan det skulle virke....

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2004, 10:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
hmm det skal sku prøves.

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team