Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 18:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hehe nej det tror jeg ikke.Men alting har en grænse.Men den kommer til at yde meget mere.Den skal op på 1,5-1,7 bar.Omdrejningsbegrændser skal også flyttes længere op,fordi hk kurve blev ved med at stige indtil den røg i begrændser ved 8000 rpm.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 20:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Fedt.... Det glæder jeg mig til at hører om. Kommer i op til Egon d. 11/10 så man kan se den efter i er blevet færdige?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 20:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
0-100 skrev:
Hej!

Finn

Hvad er fidusen ved EDIS sammen med MS?.

Er det et prisbilligt alternativt til andre motorstyringer?.

Hilsen D



EDIS skal man bruge af disse grunde:

1: man har ikke nogen fordeler og kan absolut ikke montere en.
2: Man har EDIS i forvejen(eller et lign. system)
3: Man _VIL_ have fordelerløst tænding.

EDIS skal man IKKE bruge af disse grunde:
1: det ser smart ud.
2: Det er nok nemt at montere.
3: EDIS klistermærket er billigt?!
4: find selv på flere dårlige grunde ;-)

Bottomline: EDIS er en mulighed for at få fordelerløst tænding, men man skal ikke med vold og magt arbejde i den retning medmindre man har en grund til det. Har man en fordeler, og iøvrigt et sundt tændingsanlæg, så er det ikke det smarteste at skrue EDIS på.

Vil man gerne have lidt viden om fordelerløst tænding, så er EDIS lige det helt rigtige.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 22:51 
Coupé Turbo skrev:
Ja fortæl lidt om dit projekt !!!! Hvilken gearkasse vil du køre med ??? Jeg kører selv med en 7mge gearkasse på min AE86



Jeg har faktisk tænkt mig at starte med OE gearkassen,og så må jeg se om den kan holde:)

Jeg montere en turbo fra en Impreza GT,så det bliver heller ikke det vilde effekt jeg kan få ud af den,men nu må vi se hvad det bliver til.....


Har du købt et af de færdige koblingshuse der er fra Malaysia?,eller har du selv lavet en overgang.......

Det er lidt træls,hvis jeg skal have en anden gearkasse da jeg lige har fået en fin kobber kobling hjem fra USA,som passer på T-50 gearkassen,da jeg jo så ikke kan bruge den..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 07:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det er bare huset og kadanen der er lavet om.. Jeg kører så med kompressorkoblingen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 22:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
HenrikGM skrev:
0-100 skrev:
Hej!

Finn

Hvad er fidusen ved EDIS sammen med MS?.

Er det et prisbilligt alternativt til andre motorstyringer?.

Hilsen D



EDIS skal man bruge af disse grunde:

1: man har ikke nogen fordeler og kan absolut ikke montere en.
2: Man har EDIS i forvejen(eller et lign. system)
3: Man _VIL_ have fordelerløst tænding.

EDIS skal man IKKE bruge af disse grunde:
1: det ser smart ud.
2: Det er nok nemt at montere.
3: EDIS klistermærket er billigt?!
4: find selv på flere dårlige grunde ;-)

Bottomline: EDIS er en mulighed for at få fordelerløst tænding, men man skal ikke med vold og magt arbejde i den retning medmindre man har en grund til det. Har man en fordeler, og iøvrigt et sundt tændingsanlæg, så er det ikke det smarteste at skrue EDIS på.

Vil man gerne have lidt viden om fordelerløst tænding, så er EDIS lige det helt rigtige.



Hmm
Jeg vil jo mene at det er bedre med 2 tændspoler frem for 1!
Kan huske at jeg lærte på skolebænken at en tændespole i et platinanlæg uden formodstand ikke bliver ladet helt op når motoren kører med mere end 3000 rpm (4 cyl).
Det bliver så bedre hvis man kører med formodstand og mindre ohm på tændspolen.
Meget bedre med transister og meget lavere modstand på tændspole( er vi ikke nede på ca 0.7 - 0.8 ohm?)

En dobbelt tændspole vil jo så have mere tid til at lade op da den "kun" skal arbejde det halve.


Er det kun ford edis der kan arb sammen med msns? :roll:
eller kan man tage det fra en anden bil?

peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 23:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Dobbelt eller enkelt kommer helt an på specifikt hvilket anlæg vi snakker om.

Enkeltspole kan sagtens være mindst ligeså godt som dobbelt, men sammenligner vi feks EDIS med en halvdød spole snuppet hos en hugger fra en veteranbil, så vinder EDIS forhåbentligt :-)

Dobbeltspole er ikke pr. definition dobbelt så godt, og ladetiden er ikke halveret i praksis.

Bruger man feks 7pins modul, og en egnet spole, så kan man tilfredsstille langt de fleste motorers krav om gnist.

Er ikke så meget for at læne sig op af noget FORD har bygget i en escort ......Bosch stumper er som regel til at få fat i til fornuftige penge, hvorimod EDIS er en pebret sag!

Kig lidt nærmere på EDIS´s styremåde, så vil det vise sig om MS kan tumle andre dobbeltspole anlæg. Ellers kan coden da skrives lidt om så den kan ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2004, 16:23 
Hvad kører du med i kompression på den starlet

Keber


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2004, 20:15 
"hvorimod EDIS er en pebret sag!"


Jeg kan da sagtens skaffe alt det der skal bruges til EDIS for en tusse.

Tændspole,EDIS4 modul,VR sensor,Dette er brugt,også et helt nyt 36-1 hjul.


Skassa


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2004, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Att keber.Jeg er kun testkøre i starlet,men mener han kører 8,5-1.Det er rene fra www.turbomotor.dk der har lavet motor.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team