Gasspjæld:
Hit en stump passende rør, feks dine 31mm.
Lav en gennemboring(der går igennem centrum, ikke ved siden af, så binder spjældet!) til akslen.
Brug feks en 6mm aksel, bor 8mm huller i akselgennemføringen.
Lav en "lejeholder" med 6mm hul, 8mm udvendig krave, og plads til et passende 6mm kugleleje.
Slib akslen flad hvor spjældpladen skal være.
Spjældpladen er klart det sværeste at lave. Men lidt trylleri kan også fikse dette:
I en drejebænk retter du en stump passende aksel op, og laver de samme gevindhuller som der skal igennem akslen.det skal passe!
Så skærer du akslen en smule skrå, således at når du bolter råemnet til spjældpladen på akselstumpen, så slår pladen ret voldsomt.(5-20grader)
Så drejer du simpelthen den "skæve" plade af på 30,95mm eller so...
Nu har du en spjældplade der ideelt lukker næsten 100% tæt, og samtidigt ikke kan sætte sig fast. Kig lidt nærmere på et proff spjældhus, så ser du at spjældpladen er oval med cylindriske kanter der vinkler en anelse.
Det er altså ikke nemt at _slibe_ sådan een til.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!