Import

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

Import

#1 Indlæg af Dagooz »

Ifølge http://www.tkrath.dk/bilimport/
skal man fremsende en forhåndsvurdering af en bil til T&S men hva nu hvis man ser bilen den ene dag og skal køre den næste? Det kan vel lade sig gøre at hente bilen, skifte til prøveplader ved grænsen og køre hjem og stille den... Hvis nu der er ting man vil have i orden inden den bliver indregistreret på dk plader. Jeg ved nogen af jer har importeret så please del jeres erfaringer...

Marc
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
pandaman
Nyt Medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22 jun 2004, 18:37
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

#2 Indlæg af pandaman »

Du kan sagtens, hente bilen køre over grænsen. Sætte prøvenr-plader på og køre hjem. (husk lige prøvenr-pladen!)gg

God tur, har selv gjort det en enkelt gang i år, da traileren var ude og køre.
Der Noget Om Snakken
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen

www.fiatpanda.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#3 Indlæg af Transitfar »

Hvad er det egentlig, som er problemet???
Naturligvis kan du (desværre) ikke få danske plader på en brugt, udenlandsk bil fra den ene dag til den næste..... :?

Men du kan naturligvis køre en ikke-afgiftbetalt bil på prøveplader, efter gældende regler, fx at bilen skal kunne synes....

Gå evt ned på motorkontoret og få en ansøgning til prøveplader, tag ansøgningen med hjem og nærlæs den. Husk nervepillerne... :? :?

Personlig er jeg kold et vist sted, når jeg ruller rundt i min nye skat, en BMW 750... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Transitfar skrev:Hvad er det egentlig, som er problemet???
Naturligvis kan du (desværre) ikke få danske plader på en brugt, udenlandsk bil fra den ene dag til den næste..... :?

Men du kan naturligvis køre en ikke-afgiftbetalt bil på prøveplader, efter gældende regler, fx at bilen skal kunne synes....

Gå evt ned på motorkontoret og få en ansøgning til prøveplader, tag ansøgningen med hjem og nærlæs den. Husk nervepillerne... :? :?

Personlig er jeg kold et vist sted, når jeg ruller rundt i min nye skat, en BMW 750... :wink: .

Det er da kun indtil du finder knappen til sædevarmen, eller boksen til de personlige el indstillinger begynder at ryge. :cry:
Så garenterer jeg at stedet bliver varmt, udenTold & skvats indblanding. 8)

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af Dagooz »

pandaman skrev:Du kan sagtens, hente bilen køre over grænsen. Sætte prøvenr-plader på og køre hjem. (husk lige prøvenr-pladen!)gg

God tur, har selv gjort det en enkelt gang i år, da traileren var ude og køre.


Det var nu mere for at være sikker. Er meget tændt på at smutte sydover for at hente en uno t da jeg er begyndt at tvivle på at det kan betale sig at bruge flere penge på min nuværende 1.4 ies (ingen turbo). Det sker jo at der er nogle særdeles interessante emner dernede.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

Dagooz skrev:Det var nu mere for at være sikker. Er meget tændt på at smutte sydover for at hente en uno t da jeg er begyndt at tvivle på at det kan betale sig at bruge flere penge på min nuværende 1.4 ies (ingen turbo). Det sker jo at der er nogle særdeles interessante emner dernede.

Hent nu bare et sæt papirer, og nærlæs dem så.
Told/skat vil så gerne give os paranoya, men hvornår har du sidst set en tolder???? Eller hørt om nogen, som er blevet bollet (=fået en megaregning) pga prøveplader???
Nu har jeg jo heller ikke mine to børn med ud for at handle , når jeg kører på prøveplader.
Og jeg promenerer heller ikke frem og tilbage foran stranden 5 timer i træk om søndagen på prøvenumre!!!
Jeg er KUN ude i lovlige ærinder, som de fremgår af betingelserne på prøvepladepapirerne.
Men jeg har godt nok kørt forgæves (til købstilbud) mange gange, hvorfor mon????
Venlig hilsen Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#7 Indlæg af John Sahl »

Dagooz skrev:Det var nu mere for at være sikker. Er meget tændt på at smutte sydover for at hente en uno t da jeg er begyndt at tvivle på at det kan betale sig at bruge flere penge på min nuværende 1.4 ies (ingen turbo). Det sker jo at der er nogle særdeles interessante emner dernede.


Hvad er det reelt du er i tvivl om, afgiftens størrelse, eller bare om du kan hente den hjem uden at indsende de papirer?

For du kan sagtens hente den og ordne papirarbejdet bag efter.

Uno T er ret god at hente syd for grænsen. Min egen er hentet lidt mere syd for grænsen end de fleste, nemlig i Spanien ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af Dagooz »

Att john sahl: Det var mest det sidste. hvis det virkelig var en hastesag så kunne det jo være temmelig afgørende om man skulle pille papirer inden man tog afsted eller om man kunne køre bilen til grænsen, pille plader af og sætte danske prøveplader på. Jeg ser ikke selv noget i vejen for dette men det fremgår af førnævnte side at bilen skal være afmeldt og køre med "eksportplader".
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#9 Indlæg af John Sahl »

Problemet er at i Tyskland følger nummerpladerne ikke bilen, men ejeren. Derfor skal du være meget heldig for at få den med tyske plader på.

Mange gange vil det billigste være at få bilen hjem på en autotransporter. Jeg har et par tips som jeg ikke gider nævne i offentligt forum, så der må interesserede smide mig en mail.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#10 Indlæg af Dagooz »

Det kan være jeg vender tilbage med det så. Men umiddelbart gør det det da nemmere. Hvis pladerne skal af så betyder det vel det samme som en afmelding. Og så er det bare på med eksportplader etc.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Besvar