Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Import
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Ifølge http://www.tkrath.dk/bilimport/
skal man fremsende en forhåndsvurdering af en bil til T&S men hva nu hvis man ser bilen den ene dag og skal køre den næste? Det kan vel lade sig gøre at hente bilen, skifte til prøveplader ved grænsen og køre hjem og stille den... Hvis nu der er ting man vil have i orden inden den bliver indregistreret på dk plader. Jeg ved nogen af jer har importeret så please del jeres erfaringer...

Marc

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
Du kan sagtens, hente bilen køre over grænsen. Sætte prøvenr-plader på og køre hjem. (husk lige prøvenr-pladen!)gg

God tur, har selv gjort det en enkelt gang i år, da traileren var ude og køre.

www.fiatpanda.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hvad er det egentlig, som er problemet???
Naturligvis kan du (desværre) ikke få danske plader på en brugt, udenlandsk bil fra den ene dag til den næste..... :?

Men du kan naturligvis køre en ikke-afgiftbetalt bil på prøveplader, efter gældende regler, fx at bilen skal kunne synes....

Gå evt ned på motorkontoret og få en ansøgning til prøveplader, tag ansøgningen med hjem og nærlæs den. Husk nervepillerne... :? :?

Personlig er jeg kold et vist sted, når jeg ruller rundt i min nye skat, en BMW 750... :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
Hvad er det egentlig, som er problemet???
Naturligvis kan du (desværre) ikke få danske plader på en brugt, udenlandsk bil fra den ene dag til den næste..... :?

Men du kan naturligvis køre en ikke-afgiftbetalt bil på prøveplader, efter gældende regler, fx at bilen skal kunne synes....

Gå evt ned på motorkontoret og få en ansøgning til prøveplader, tag ansøgningen med hjem og nærlæs den. Husk nervepillerne... :? :?

Personlig er jeg kold et vist sted, når jeg ruller rundt i min nye skat, en BMW 750... :wink: .

Det er da kun indtil du finder knappen til sædevarmen, eller boksen til de personlige el indstillinger begynder at ryge. :cry:
Så garenterer jeg at stedet bliver varmt, udenTold & skvats indblanding. 8)

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

pandaman skrev:
Du kan sagtens, hente bilen køre over grænsen. Sætte prøvenr-plader på og køre hjem. (husk lige prøvenr-pladen!)gg

God tur, har selv gjort det en enkelt gang i år, da traileren var ude og køre.

Det var nu mere for at være sikker. Er meget tændt på at smutte sydover for at hente en uno t da jeg er begyndt at tvivle på at det kan betale sig at bruge flere penge på min nuværende 1.4 ies (ingen turbo). Det sker jo at der er nogle særdeles interessante emner dernede.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Dagooz skrev:
Det var nu mere for at være sikker. Er meget tændt på at smutte sydover for at hente en uno t da jeg er begyndt at tvivle på at det kan betale sig at bruge flere penge på min nuværende 1.4 ies (ingen turbo). Det sker jo at der er nogle særdeles interessante emner dernede.

Hent nu bare et sæt papirer, og nærlæs dem så.
Told/skat vil så gerne give os paranoya, men hvornår har du sidst set en tolder???? Eller hørt om nogen, som er blevet bollet (=fået en megaregning) pga prøveplader???
Nu har jeg jo heller ikke mine to børn med ud for at handle , når jeg kører på prøveplader.
Og jeg promenerer heller ikke frem og tilbage foran stranden 5 timer i træk om søndagen på prøvenumre!!!
Jeg er KUN ude i lovlige ærinder, som de fremgår af betingelserne på prøvepladepapirerne.
Men jeg har godt nok kørt forgæves (til købstilbud) mange gange, hvorfor mon????
Venlig hilsen Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Dagooz skrev:

Hvad er det reelt du er i tvivl om, afgiftens størrelse, eller bare om du kan hente den hjem uden at indsende de papirer?

For du kan sagtens hente den og ordne papirarbejdet bag efter.

Uno T er ret god at hente syd for grænsen. Min egen er hentet lidt mere syd for grænsen end de fleste, nemlig i Spanien ;-)

.

Titel:
Senior Medlem

Att john sahl: Det var mest det sidste. hvis det virkelig var en hastesag så kunne det jo være temmelig afgørende om man skulle pille papirer inden man tog afsted eller om man kunne køre bilen til grænsen, pille plader af og sætte danske prøveplader på. Jeg ser ikke selv noget i vejen for dette men det fremgår af førnævnte side at bilen skal være afmeldt og køre med "eksportplader".

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Problemet er at i Tyskland følger nummerpladerne ikke bilen, men ejeren. Derfor skal du være meget heldig for at få den med tyske plader på.

Mange gange vil det billigste være at få bilen hjem på en autotransporter. Jeg har et par tips som jeg ikke gider nævne i offentligt forum, så der må interesserede smide mig en mail.

.

Titel:
Senior Medlem

Det kan være jeg vender tilbage med det så. Men umiddelbart gør det det da nemmere. Hvis pladerne skal af så betyder det vel det samme som en afmelding. Og så er det bare på med eksportplader etc.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time