Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej,

Står og skal til at lave en VR6 turbo som har brændt en toppakning, bilen har indtil nu ikke været nedkomprimeret og kørt med 0,4Bar.

Ejeren mener at når toppen alligevel skal af så må vi hellere finde en stærkere og evt tykkere toppakning.

Hvor finder man sådan noget kram, eller kyler jeg bar 2 eller 3 org. pakninger i ???

Ejeren har nok en ide om at den skal til at lade noget mere, hvilket der nok opstår andre komplikationer med, men fred være med det, bare jeg får toppakningen til at holde :twisted:

SLOW EYES WILL KILL YOU

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Mon ikke grunden til den døde pakning mere ligger i mangel p styring af forbrændingen, end for højt tryk?? Kan dårligt forestille mig at originalpakningen ikke kan tåle ½bar overtryk som den er....

prøv om du kan finde en skæreringspakning, eller evt få een lavet(det koster ikke SÅ voldsomt meget)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hej

Palms auto plejer at ha styr på det med VW, har ikke li deres nummer, men det sku være til at finde på nettet...

Titel:
Hej Henrik,

Vi er helt enige om at den toppakning er død pga manglende styring, men det ligger sådan at fjolset ikke vil ofre penge på det og så kommer det aldrig til at virke optimalt.

Skæreringe var også mit forslag til gutten, men jeg gider ikke bruge timevis på at laver det for en som ikke gider betale for det.

Bilen tændingsbanker som et ondt år når den får tæv så jeg ville måske bare gerne finde noget der sænker kompresionen lidt, ved på forhånd hvad dit "reply" på det vil være, men det ligger som sagt sådan at det ikke må koste og han kan sgu ikke mærke om den har 10 hk fra eller til.

Mener faktisk at den org. pakning på en VR6 er en stålpakning så spårgsmålet er om jeg bare skal putte 2 i og så spænde alt det lortet kan holde.
Sidder jo her og bliver helt flov over at fortælle at det skal laves på den måde, det var sjovere at bruge lidt mere på det og så få det til at VIRKE !!!!!!!!!

Titel:
Hej BMW Manden

Jeg gider simpelthen ikke belemre palms med denne motor da det er noget skrammel, jeg var mere ude på at høre om der var nogen der troede det var ok at droppe 2 elller 3 org. pakninger i !!!

Titel:
ER ikke en haj til vw :shock: Men sælger HGP turbo, ikke metal pakninger der samtidig sænker komp. Ved de laver et kit til vr6 med enkel turbo, og ca 380 hk. Det bruger de en metalpakning og ikke andet.

Titel:
Jo har lige kigget. www.hgp-turbo.de 150euro for en metal pakning, der samtidig sænker komp.

Titel:
Hvor sjovt, der var jeg også lige inde !!!!!

Tror sgu lige det er noget jeg selv kan lave og så lave en fin lille sanwich med to org. pakninger, det ser ud til at det er sådan de gør på deres single turbo kits

Titel:
Jaaa og det virker 8) . Har en kammi der har en vr6, med det store kit fra hgp, og den har nu kørt i 2 år med den pakning, og det holder endnu.

Titel:
Moderator

xxblade undercover skrev:
Hej Henrik,

Vi er helt enige om at den toppakning er død pga manglende styring, men det ligger sådan at fjolset ikke vil ofre penge på det og så kommer det aldrig til at virke optimalt.

Skæreringe var også mit forslag til gutten, men jeg gider ikke bruge timevis på at laver det for en som ikke gider betale for det.

Bilen tændingsbanker som et ondt år når den får tæv så jeg ville måske bare gerne finde noget der sænker kompresionen lidt, ved på forhånd hvad dit "reply" på det vil være, men det ligger som sagt sådan at det ikke må koste og han kan sgu ikke mærke om den har 10 hk fra eller til.

Mener faktisk at den org. pakning på en VR6 er en stålpakning så spårgsmålet er om jeg bare skal putte 2 i og så spænde alt det lortet kan holde.
Sidder jo her og bliver helt flov over at fortælle at det skal laves på den måde, det var sjovere at bruge lidt mere på det og så få det til at VIRKE !!!!!!!!!

Ok, hvis manden absolut skal kunne blære sig med sit ladetryk, og resten iøvrigt er underordnet, så skal du bare have kompressionen rigeligt langt ned. Sænk det noget der ligner en 2-3 "point" så kan den nok klare sig. vel en forøgelse på en 2-3mm imellem top og blok,(måske 2 toppakninger med en tynd stålplade imellem kan klare det i nemhed)

Det må da være enhvers drømmejob at lave sådan noget biks på en motor der ellers har en del potentiale.... :?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time