tinasmartin skrev:
skou skrev:
jeg har faktisk lidt det samme problem med min RST.... jeg har dig en mistanke om at MIN får for lidt køleluft ind forfra, da jeg har monteret en stor intercooler som fylder ud mellem køler og kofanger...
skou
larses kører med charger cooler så det er i hans tilfælde ikke det der er i vejen......
jeg har 2 mistanker til hans motor, efter den har fået nye stempler i så er det kommet og de nye stempler er vidst en "lille" smulle større end dem der sad i, så jeg ved ikke om det er dem der killer sig op og ned i cylinderen og skaber meget friktions varme.... eller det kunne være blandingen, at den ikke for den rigtige blanding, og faktisk kører for mager og deraf bliver varm......
nogen der kan huske hvor meget spille rum der skal være til et stempel?.....
Kom igen vist nok en lille smule større, og cylinderene er vist nok lidt slidte ? = så det passer sku nok
Når i får styr på jeres spillerum mellem cyl, og stempel, som vist nok er korrekt

, og den stadig bliver for varm. så prøv at undersøge køleren, er den blokeret af skidt, ellers kan der blive tale om en større køler, eller olie køler. Da mere effekt giver en større varme udvikling. Luft temperaturen har en stor indflydelse på køling af motor, og da temperaturen er steget ret kraftigt på det seneste kan dette være årsagen
En for mager blanding, tror jeg ikke kan give disse symptomer, da jeg har kørt med for fed, og for mager blanding uden udsving på motortempen, iflg. mine datalogs.
MVh
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html