Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jun 2025, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 13:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
TurboSøren skrev:
Hejsa Morten.

Motoren er en 3S-GTE om ligger i min Celica GT-FOUR. Det er en 1.gen. blok med 2.gen. top og en masse andre modifikationer..

Jeg kunne bare godt tænke mig lidt mere info om priser osv osv på en MoTeC hos en dansk importør.. Men jeg har været uden held indtil vidre..

Lige nu ligger mine valg mellem; MoTeC, DTA P8PRO og MS..

Er det muligt at du kan forklare mig lidt mere om den form for Launch-Control man kan få til MS'en?

MVH


Faldt over et motec system til en gl bmw m3 i england de forlangte 23000 kr for et plug and play system. :o
Har ikke fundet nogen dansk importør.
En mere udførlig beskrivelse af den modeficerede kode til MSS findes her.
http://www.replica-cobra.co.uk/accobra.htm
Men det er stadig ien beta udgave, og da der sker en masse på software siden, er der meget få der ved hvor det ender. Tidshorisonten er bla. en ukendt faktor.
Hvis du er intersseret i et motec system så lav en søgning på toyota, og gruppe n rally.
Så burde der dukke noget op, bare ikke her i dk. :(

Der er en rivende udvikling inden for ms pt. bla. UMs og MSII. de er ikke frigivet, men når de kommer vil man kunne få de samme funktioner, stort set, som i en motec men kun til 1/10 del af prisen.
Ulempen bliver at det ikke er en P&P løsning, men man selv skal bruge tiden til at få det til at køre. :o
Det samme gælder for andre fabrikater, men fordelen ved ms er at du har hele verden at spørge hvis man løber ind i problemer, og ikke en enkelt importør.
Jeg vil helt klart anbefale MS til økonomi tuning, men har man brugt 100.000 kr på motoren så vil jeg nok kigge på en Motec styring, selvom MS basis kan det samme, dog uden alle de ekstra funktioner som de dyrere systemer har.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 13:38 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 53
Geografisk sted: Holbæk - Vestsjælland
I kan have noget om snakken.. Kunne være at jeg skulle overveje det en ekstra gang..

Men det kunne jo godt være at jeg skal holde mig til MS.. Muligvis DTA, men nu må jeg lige se hva vae.dk siger når jeg ringer i morgen..

Men hvad er egentlig forskellen på MS og MSS.. Jeg har ikke sat mig rigtig ind i MS ? :roll: :wink:

_________________
Celica GT-FOUR - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14265


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Ellers prøv at ringe til Troels Vollertsen fra TV Autoteknik, Jungshovedvej 26 4720 Præstø, tlf. 55993093.
Han har styr på EFI motorstyringer og bygger mange biler, både prof og til gaden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 18:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TurboSøren skrev:
I kan have noget om snakken.. Kunne være at jeg skulle overveje det en ekstra gang..

Men det kunne jo godt være at jeg skal holde mig til MS.. Muligvis DTA, men nu må jeg lige se hva vae.dk siger når jeg ringer i morgen..

Men hvad er egentlig forskellen på MS og MSS.. Jeg har ikke sat mig rigtig ind i MS ? :roll: :wink:


Kort fortalt:

MS er sprøjt alene. MSS er sprøjt og tænding.

Forskellen ligger alene i den software der er på CPUen. Dog er det nødvendigt med lidt hardware udvidelser hvis alle features i MSS skal være brugbare.

Den store force ved MS er jo , som Morten også bemærker, at du ikke er afhængig af en forhandler eller importør. Alt er beskrevet, så hvis du _vil_ selv så _kan_ du også selv. Er du 100% til en købeløsning, ala sætte bilen, og hente den til fyraften, så er MS nok ikke lige det du skal bruge.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 20:55 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 53
Geografisk sted: Holbæk - Vestsjælland
Jeg er 99% gør det selv mand! Så det med plug and play er total ligemeget..

Jeg vil bare have Launch-Control og (helst) antilag! :wink:

_________________
Celica GT-FOUR - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14265


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
TurboSøren skrev:
Jeg er 99% gør det selv mand! Så det med plug and play er total ligemeget..

Jeg vil bare have Launch-Control og (helst) antilag! :wink:


Hvis du er 99 % GDS hvorfor så launch control, og antilag. :?:
AAA nu er jeg med du har noget tid til overs til at udskifte div dele i transmissionen (Launch-Control ), og er træt af din turbo (antilag) :wink:
Dissse to features er kun til blær i en gade bil, L-C kan vel kun bruges til race.
Og A-L bør kun bruges hvis man har pengene til at udskifte turboer i en uendelighed+ div andre dele.
Jeg personligt kunne aldrig drømme om at implementere disse to features på min bil, da jeg ikke hedder Von and til efternavn. Men jeg kører heller ikke 402 m , gør kun landevejene usikre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 21:52 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 53
Geografisk sted: Holbæk - Vestsjælland
Citat:
Hvis du er 99 % GDS hvorfor så launch control, og antilag. :?:


Hvad hentyder du til Morten? :)

Hvorfor dog ikke Launch-Control.. 1/4 mile er din ven :wink: 8) :shock:

MVH

_________________
Celica GT-FOUR - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14265


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
TurboSøren skrev:
Citat:
Hvis du er 99 % GDS hvorfor så launch control, og antilag. :?:


Hvad hentyder du til Morten? :)

Hvorfor dog ikke Launch-Control.. 1/4 mile er din ven :wink: 8) :shock:

MVH


Øget belastning på div tranmissions dele, og jeg tør vædde på at de ikke er billige til såddan en bil.
402 m har aldrig sagt mig en sk.d :evil:
Jeg ville personligt ønske at DHB gik tilbage til sit oprindelige opsætning, så ville jeg lette volvoen for de overflødige kg og stille op, vejer pt over 1800 kg.
Det er helt klart en smagsag, hvilken styring man vælger, og hvilke funktioner der er vigtigst, men prøv mss det er sindsygt billigt, og er man ikke tilfreds kan man jo altid sælge lortet :twisted:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2004, 23:43 
Prøv at kigge her.......
http://www.fensport.co.uk./partsfiles/st185tuning.htm


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2004, 06:39 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 53
Geografisk sted: Holbæk - Vestsjælland
CS3086 skrev:


Det er jo fint og godt - Bare ikke dansk :lol:

_________________
Celica GT-FOUR - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14265


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team