Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Anonymous skrev:
ja men har læst mig til at man kan gøre det hvis de to biler er identiske hvad ang alt andet end motor.. så jeg ville bare vide om der var en der viste om 2,0 er identisk med 1,8 på nær motoren.. så ER det lovligt at overskride de 20%!!!!

Hvis de er identiske på alle andre områder end motoren så er det jo netop motoren der gør forskellen. Hvis den er skiftet og bilen pludselig fremstår fuldstændig som en anden kan du tigge og be men T&S siger det er id skifte og jeg er enig. Det koster kassen. Sorry.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Told og skat vil basis kun have penge hvis du skifter motor der overstiger 20 % effekt forøgelse, eller hvis du opgradere bilen med udstyr, således at den ligner en anden model.
Et tænkt eksempel du tuner original motoren med 30 %, told og skvat er ligeglade, men biltilsynet mumler om bremser fra en mere motorstærk model. Du opgradere bremserne, og biltilsynet er tifredse, men T&S vil gerne have nogen penge, da din bil ligner en gti i opbygning. Dette er den virkelige onde cirkel, som man kan komme ind i. uanset forberedelser.
Husk på en ting T&S og BS snakker ikke sammen, så hvad der kan synes, er ingen garenti for at det er afgiftfrit, man skal spørge T&S inden ombygningen.
BTW er der nogen der kender prisen på en VOLVO 264 gle, og en 244 turbo fra 1981, Jeg håber at kunne få penge tilbage :mrgreen:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time