Motor skift
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Motor skift
Nogen her der ved om det kan lade sig gøre at sætte en motor med flere hk i en carina E XLi 1,8 med 7A-FE motor, der har noget der ligner 107-110hk jeg tænkte lidt på en carina E2,0 med 133hk.. hvis de nu er identiske med bremser osv. så er det vel også lovligt ligge de 20% oven i de 133 istedet for de 110*20%=132hk og samtidig spare den ekstra afgift
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Du modsiger dig selv lidt her. Når du ligger en anden motor i så må den ikke yde mere end 20 % i forhold til den gamle hvis du vil undgå afgift. Det er som sagt 132hk i tilfældet her. Når 2.0'eren så er på 133hk falder hammeren altså... Så om du vil gøre noget ved den eller ej så skal der så vidt jeg kan se betales afgift med den motor uanset hvad.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
Gæst
nej for prøv lige at se under www.boost-it.dk under love og regler og så helt ned for neden under overskriften sådan synede jeg min bil!!
ifølge det han skriver må man godt hvis bare de to biler er identiske
ifølge det han skriver må man godt hvis bare de to biler er identiske
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
ifølge det han skriver må man godt hvis bare de to biler er identiske
Ja, så har du en bil der er lovligt synet og godkendt, men det har intet med told og skat at gøre..
Ifølge dem er det et model skift, og dermed skal der betales difference afgift...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Ja, der er absolut forskel på, hvad der kan synes og godkendes i en synshal, og så hvad told/skat siger til ombygningen.
I princippet kan du ombygge din bil, så told/skat vil se kassen, UDEN at du har rørt ved din motor.
I princippet kan du ombygge din bil, så told/skat vil se kassen, UDEN at du har rørt ved din motor.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
ja for selv hvis du har feks en:
1,8 og kan opgradere til en 2,0 og stadig under de 20% så skal du betale til told og skat for nu har du lavet den om til en 2,0model og den koster ekstre afgift!
kommer den over 20% vil du også blive bonget for det!
måske du man finde en motor der passer under 20% grænsen so ikke findes i din model bil i forvejen(fra fabrikken) så vil du slippe for modelskifte haløjet.. så vidt jeg kan se!
1,8 og kan opgradere til en 2,0 og stadig under de 20% så skal du betale til told og skat for nu har du lavet den om til en 2,0model og den koster ekstre afgift!
kommer den over 20% vil du også blive bonget for det!
måske du man finde en motor der passer under 20% grænsen so ikke findes i din model bil i forvejen(fra fabrikken) så vil du slippe for modelskifte haløjet.. så vidt jeg kan se!
Diesel!
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Hvor svært kan det egentlig være.
den originale opgivelse (fra fabrikken)af effekt eks. 100 hk så må du lægge en større motor i sålænge den ikke overstiger 20% dvs. 120hk uden at betale afgift. og synshallen skal bare godkende den så længe du kan påvise, at moteren ikke overstiger effeken på 20%
Mit eget projekt er en audi 80 årg.87 orig. 1.8s med 4cyl. og 112hk.
synet og godkendt med 5cyl. 2.3 med 133hk(112hk+20%=134,4hk) uden og betale afgift og skrevet i synsatest med motor skift.
Men jeg havde også gjort papirarbejdet hjemme fra.
den originale opgivelse (fra fabrikken)af effekt eks. 100 hk så må du lægge en større motor i sålænge den ikke overstiger 20% dvs. 120hk uden at betale afgift. og synshallen skal bare godkende den så længe du kan påvise, at moteren ikke overstiger effeken på 20%
Mit eget projekt er en audi 80 årg.87 orig. 1.8s med 4cyl. og 112hk.
synet og godkendt med 5cyl. 2.3 med 133hk(112hk+20%=134,4hk) uden og betale afgift og skrevet i synsatest med motor skift.
Men jeg havde også gjort papirarbejdet hjemme fra.
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Gæst
motorskift??
ja men har læst mig til at man kan gøre det hvis de to biler er identiske hvad ang alt andet end motor.. så jeg ville bare vide om der var en der viste om 2,0 er identisk med 1,8 på nær motoren.. så ER det lovligt at overskride de 20%!!!!
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt: