Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Når folk bygger turbo køber de endten programerbar eller mf2 eller hvad nu folk har lyst til.Uanset hvad skal fuel cut fjernes.Ved ikke lige hvad du mener med alternativer??Men nok om de spørgsmålet gik ud på hvordan man billigt kan fjerne fuel cut.FCD koster også kun 100 kilo. :lol:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hejsa jeg vil lige høre om det er meningen, at man skal proppe zenerdioden direkte over MAP udgangen eller om det ikke var bedst hvis man puttede en formodstand ind imellem MAP udgang og zenerdiode ??

Jeg tænker her på, at man jo ikke er interesseret i at brænde hverken diode eller MAP sensor af pga for stor strøm igennem dem....

Titel:
Mester Medlem

Menere helt sikkert at den bare skal dirrekte på.Men det er ikke sikkert at det passer 100 procent med 4,3.Der er forskel på mapsensorer.Du skal sætte tryk på mapsensor og måle hvor mange volt den siger.Kan ikke huske hvor meget,men kontakt turbomotor.dk.
Han kan fortælle dig det.
MVH Finn.

Titel:
Senior Medlem

Mht til spændingen må man prøve sig frem... men jeg syns nu umiddelbart at det virker lidt hasarderet at putte en zenerdiode direkte over udgangen på MAP´en... men jeg vil da prøve at måle strømmen igennem dioden ved lejlighede og så vende tilbage...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd på djævle øen
jeg vil ikke gøre mig klog på alle dioder,men jeg har et af Renes(turbomotor.dk)mf2,er ,og jeg kan kun sige, hvorfor smader din motor,fram for at bruge ca.2600kr så har du et 3D mf2 +2stk dysser(brugte)men virker og 1stk fuel ur.så er du sikker på ikke at smader din motor :wink:

Titel:
Senior Medlem

gammel skæv ford skrev:
jeg vil ikke gøre mig klog på alle dioder,men jeg har et af Renes(turbomotor.dk)mf2,er ,og jeg kan kun sige, hvorfor smader din motor,fram for at bruge ca.2600kr så har du et 3D mf2 +2stk dysser(brugte)men virker og 1stk fuel ur.så er du sikker på ikke at smader din motor :wink:

Ved ikke om det var møntet på mig, men der sidder skam også mf2 på den pågældende bil :wink: men man er jo ikke interesseret i, at undvære benz´en fra det std monterede indsprøjtningsanlæg og det går vist osse i "nødprogram", så derfor er en Fuel Cut Defender rar at have, i dette tilfælde i form af en zenerdiode, så MAP sensoren ikke får lov til at fortælle ecu´en at der er tryk på drengen :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd på djævle øen
xillur skrev:
gammel skæv ford skrev:

Ved ikke om det var møntet på mig, men der sidder skam også mf2 på den pågældende bil :wink: men man er jo ikke interesseret i, at undvære benz´en fra det std monterede indsprøjtningsanlæg og det går vist osse i "nødprogram", så derfor er en Fuel Cut Defender rar at have, i dette tilfælde i form af en zenerdiode, så MAP sensoren ikke får lov til at fortælle ecu´en at der er tryk på drengen :)
den er ikke møntet på nogle,men du kan også få sådan en hos turbomotor.dk :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time