fuet cut

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
geust

fuet cut

#1 Indlæg af geust »

Er der nogen der ved hvordan man fjerner fuel cut, uden at skulle købe en dyr HKS - fcd.

Jeg har hørt noget omkring indsætning af en diode eller lign. ved MAP-sensor.
cs3086

#2 Indlæg af cs3086 »

sæt en 4.3 volt zenerdiode mellem ben ( PIM ) og stel med spærre enden mod ( PIM = signal ). Virker på en TOYOTA
rogengell

Re: fuet cut

#3 Indlæg af rogengell »

geust skrev:Er der nogen der ved hvordan man fjerner fuel cut, uden at skulle købe en dyr HKS - fcd.

Jeg har hørt noget omkring indsætning af en diode eller lign. ved MAP-sensor.
hvad mener du med fuel cut. kan man tryklade hvis man har MAP-sensor på bilen son standart?
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Forstår ikke rigtigt, hvordan man undgår at køre mager, når trykket kommer op over fuel-cut grænsen i det tilfælde med zener-dioden ?

Man begrænser jo bare MAP-signalet til noget ECU'en kan acceptere uden at cut'e. Men så aner den (ECU'en) jo ikke en *skid* om, hvad den reelle load-bin er.

Forklar venligst inden alle herinde med en Supra eller Celica brænder hul i stemplerne af fryd over manglende fuel-cut.

/Nolan
CS3086

#5 Indlæg af CS3086 »

Vil heller ikke anbefale at bruge min nævnte metode, men han sagde alternativer til de dyre FCDér. Kører selv med en HKS i min Celica 4x4 Turbo og den virker glimrende... og det vil jeg selvfølgelig også anbefale ellers skal man have lavet den om i ECU´en
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Nolan skrev:Forstår ikke rigtigt, hvordan man undgår at køre mager, når trykket kommer op over fuel-cut grænsen i det tilfælde med zener-dioden ?

Man begrænser jo bare MAP-signalet til noget ECU'en kan acceptere uden at cut'e. Men så aner den (ECU'en) jo ikke en *skid* om, hvad den reelle load-bin er.

Forklar venligst inden alle herinde med en Supra eller Celica brænder hul i stemplerne af fryd over manglende fuel-cut.

/Nolan

Den får ekstra benzin resten af vejen endten ved mf2 eller anden motorstyring.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#8 Indlæg af Nolan »

Den får ekstra benzin resten af vejen endten ved mf2 eller anden motorstyring.


Jamen, så er det jo heller ikke bare en zener-diode, vel ?
Skal man til at fyre et MF2 eller andet tilskudsanlæg i, var det imho bedre at få ECU'en programmeret om eller en anden monteret.......

Mvh
Nolan
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Jo en diode er nok til at fjerne fuelcut.Selv om du bruger HKS FCD skal der stadig anden form for ekstra benzin.En standard toyota 4afe lave også fuelcut hvis den mærker tryk på mapsensor.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#10 Indlæg af Nolan »

No offense, but:

HKS Fuel Cut Defenser. Pris 1125.- Eks. moms
HKS Tilskudssystem. Pris 6780.- Eks. moms eller
MF2 Tilskudssystem. Pris 2200.- Eks. moms

alle hos k-power.

Tjah - det kunne jeg sgu godt finde alternativer til.

Mvh
Nolan
Besvar