Effekten hos en sportscat

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Effekten hos en sportscat

#1 Indlæg af Gummispoiler »

Davs i skuret drenge (og evt. piger...!)

Mit spørgsmål lyder nu ikke på effekt forøgelse, ved montering af sportscat, som man måske skulle tro, MEN om en sportscat er bedre til at nedsætte CO2 værdier. Er en sportscat ikke andet end bedre flow eller bliver man mere... "miljøvenlig" ...af at sætte sådanne på?

Hvis ikke dette er tilfældet, er der andre måder. Sæt nu, at man ønsker at ens motor skal ha mere benzin, men man gerne vil beholde sine CO2 værdier nede... Hva så?

Bare lige en ting jeg har gået og grublet over. Håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål....


MVH Gummispoiler :shock:
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Gummispoiler »

Jeg unskylder, men jeg ville gerne lige holde gang i denne post i håb om at der ER nogen derude, som ved noget om dette og kan svare mig...!

MVH Gummispoiler
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#3 Indlæg af nmb1022 »

Nu ved jeg ikke hvor mange celler en normal kat har men ved at scanturbo ikke vil garantere at deres 200cellers kat kan gå igennem syn. Men deres 400celler kan overholde værdierne. Ud fra det kunne man tro at en normal kat måske er en 800cellers (el. lignende) og derfor holder CO'en helt i bund
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af Dagooz »

mindes at der i en anden tråd blev skrevet at jo flere celler jo bedre flow... så hvis det er sandt så er det vel nærmest omvendt. At jo flere celler jo mere co? Hvis det altså overhovedet har betydning...

Marc
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#5 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Dagooz skrev:mindes at der i en anden tråd blev skrevet at jo flere celler jo bedre flow... så hvis det er sandt så er det vel nærmest omvendt. At jo flere celler jo mere co? Hvis det altså overhovedet har betydning...

Marc


Jo flere celler, jo mindre CO. Ellers vil Scanturbo vel ikke garantere deres 400 C model kan synes, og deres 200 C ikke kan synes.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#6 Indlæg af Dagooz »

Så det er omvendt: Jo færre celler jo mere flow og mere co... Skulle bare lige hav det på plads. min egen kat står snart for udskiftning så det hjalp jo lidt...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#7 Indlæg af Gummispoiler »

Okay... takker for svarende...

Hvis der er nogen andre der har noget at tilføje skel de være velkemne til at fyre løs...

MVH Gummispoiler
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#8 Indlæg af Gummispoiler »

ej... skulle bare lige ... øøøh.... Teste mit nye profil billede...

ej, hvor er det fedt man... Wohoo

elsker plastik gejl og gummispoiler....!!!!

ikke andet... sorry






...men det er stadig fedt...!
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#9 Indlæg af Transitfar »

Dagooz skrev:Så det er omvendt: Jo færre celler jo mere flow og mere co... Skulle bare lige hav det på plads. min egen kat står snart for udskiftning så det hjalp jo lidt...

Forkert.
Det er jo overfladearealet som virker katalytisk, og da cellerne er på samme størrelse, så vil 300 celler jo give både bedre flow og mindre CO end 200 celler.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#10 Indlæg af nmb1022 »

Niks den holder sku ikke i mine øre transitfar.

Scanturbo skrev

Hej Michael



Du kan godt bruge vores metal katte.



De er rustfri.



En stor 400 cellers er op til 300 hk.



De er universale og er koniske i enderne, så man kan svejse den på rør fra 2” til 3”



Den koster 1.750,- incl moms.



Hvis du vil have mere flow så tag en 200 cellers, men den er lige på vippen i henhold til forurening.

Den koster kr. 1.950,- incl. moms.



Begge er på lager.



Med venlig hilsen / Best Regards

Birger Strand
Salgschef / Sales Manager

H. Daugbjerg A/S
Telefon: +45 43 96 15 45
Telefax: +45 43 43 19 45
Mobiltlf: +45 20 42 15 45
E-mail:bs@scanturbo.dk
/ Net:www.scanturbo.dk




NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Besvar