Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 10:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 jul 2004, 15:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Davs i skuret drenge (og evt. piger...!)

Mit spørgsmål lyder nu ikke på effekt forøgelse, ved montering af sportscat, som man måske skulle tro, MEN om en sportscat er bedre til at nedsætte CO2 værdier. Er en sportscat ikke andet end bedre flow eller bliver man mere... "miljøvenlig" ...af at sætte sådanne på?

Hvis ikke dette er tilfældet, er der andre måder. Sæt nu, at man ønsker at ens motor skal ha mere benzin, men man gerne vil beholde sine CO2 værdier nede... Hva så?

Bare lige en ting jeg har gået og grublet over. Håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål....


MVH Gummispoiler :shock:

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2004, 18:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Jeg unskylder, men jeg ville gerne lige holde gang i denne post i håb om at der ER nogen derude, som ved noget om dette og kan svare mig...!

MVH Gummispoiler

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2004, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Nu ved jeg ikke hvor mange celler en normal kat har men ved at scanturbo ikke vil garantere at deres 200cellers kat kan gå igennem syn. Men deres 400celler kan overholde værdierne. Ud fra det kunne man tro at en normal kat måske er en 800cellers (el. lignende) og derfor holder CO'en helt i bund

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 10:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
mindes at der i en anden tråd blev skrevet at jo flere celler jo bedre flow... så hvis det er sandt så er det vel nærmest omvendt. At jo flere celler jo mere co? Hvis det altså overhovedet har betydning...

Marc

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 12:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Dagooz skrev:
mindes at der i en anden tråd blev skrevet at jo flere celler jo bedre flow... så hvis det er sandt så er det vel nærmest omvendt. At jo flere celler jo mere co? Hvis det altså overhovedet har betydning...

Marc


Jo flere celler, jo mindre CO. Ellers vil Scanturbo vel ikke garantere deres 400 C model kan synes, og deres 200 C ikke kan synes.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 13:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Så det er omvendt: Jo færre celler jo mere flow og mere co... Skulle bare lige hav det på plads. min egen kat står snart for udskiftning så det hjalp jo lidt...

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 13:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Okay... takker for svarende...

Hvis der er nogen andre der har noget at tilføje skel de være velkemne til at fyre løs...

MVH Gummispoiler

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 20:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
ej... skulle bare lige ... øøøh.... Teste mit nye profil billede...

ej, hvor er det fedt man... Wohoo

elsker plastik gejl og gummispoiler....!!!!

ikke andet... sorry






...men det er stadig fedt...!

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Dagooz skrev:
Så det er omvendt: Jo færre celler jo mere flow og mere co... Skulle bare lige hav det på plads. min egen kat står snart for udskiftning så det hjalp jo lidt...

Forkert.
Det er jo overfladearealet som virker katalytisk, og da cellerne er på samme størrelse, så vil 300 celler jo give både bedre flow og mindre CO end 200 celler.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Niks den holder sku ikke i mine øre transitfar.

Scanturbo skrev

Citat:
Hej Michael



Du kan godt bruge vores metal katte.



De er rustfri.



En stor 400 cellers er op til 300 hk.



De er universale og er koniske i enderne, så man kan svejse den på rør fra 2” til 3”



Den koster 1.750,- incl moms.



Hvis du vil have mere flow så tag en 200 cellers, men den er lige på vippen i henhold til forurening.

Den koster kr. 1.950,- incl. moms.



Begge er på lager.



Med venlig hilsen / Best Regards

Birger Strand
Salgschef / Sales Manager

H. Daugbjerg A/S
Telefon: +45 43 96 15 45
Telefax: +45 43 43 19 45
Mobiltlf: +45 20 42 15 45
E-mail:bs@scanturbo.dk
/ Net:www.scanturbo.dk





_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team