Hej igen!
Fandt hvor jeg havde læst om det.
Er sakset fra VAGcars af Clipper som sammenligner Rotrex og OPCON
(OPCON=Autorotor)
Citat:
Hej
Jeg var nok den første i DK der fik ROTREX på en GOLF III.
Vi skiftede til Rotrex'en efter vi havde bøvlet en del med noget vandkølet ladeluft køler på en OPCON kompressor. Det kom aldrig til at spille max, så defor blev der monteret ROTREX.
Jeg køret 60.000 med den samme indtil en dag hvor akslen til remhjulet knækkede. Den første type fik smøring fra servo systemet.
Nr. 2 Rotrex kom på og den blev så med smøring fra selve motorens oliesystem. Der blev monteret oliekøler for at holde en fornuftig temperatur.
Jeg solgte bilen efter den havde rundet de 100K og jeg mener at ham der købte den kort tid efter rykkede nr. 2 i stykker.
Jeg ved det ikke, hvis nogen kender bilens videre liv vil jeg gerne vide lidt om den. Sort GOLF3 med lys læder stue og VR6 Recaro sæder foran. Jeg mener der var en gut fra nordjylland der købte den.
Nå..men holdbarhed...jeg har været godt tilfreds..det holder sålænge man passer på det. Vilde lyskryds acclerationer hverdag kan splitte hvad som helst ad, incl. kompressor da den "flyver" op og ned i omdrejninger hele tiden. Jeg tror holdbarhed hænger meget sammen med hvordag den bliver kørt, god olie, oliekøler osv.
Når det er sagt, så har der været kvalitetes problemer i starten, men jeg tror de er har styr på det nu.
Ulempe, tja..dem lader ikke på samme fede måde som en OPCON, så man savner jo lidt Nm i bunden. Til gengæld forsætter den i 5. helt ud til begrænseren som naturligvis var flyttet til 6700.
så det lignede vel 230 på klokken i en GOLF CL
OPCON faldt lidt af på den i det høje område og kunne ikke klemmes meget over 145HK. Ladeluften fra en OPCON var også noget varmere, hvilket jo belaster motoren, så jeg vil anbefale en intercooler til ROTREX'en.OG HUSK!! den rigtige chip gør hele forskellen.
Hilsen D