kompressor eller turbo e30 1/4 mile
Redaktør: Moderatorer
-
dreamt
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 09 jun 2004, 18:02
kompressor eller turbo e30 1/4 mile
hello
Jeg har en ven der har en bmw e30 med en 2.7l eta(2.5l indsprøjt) moter der er ved at blive forberet til tryk med evo stempler og stål pejlstænger afvejet krumtap + div. div.
Men vi ved ikke om der skal komp. eller turbo på, den skal kun bruges til race (1/4 mile) hvad kan blive hurtigst. motoren skulle gerne kunne holde til 1.5-1.8 bar.
hvilken turbo(ere)/kompressor passer bedst til den motor????
løsnings forslag????
Jeg har en ven der har en bmw e30 med en 2.7l eta(2.5l indsprøjt) moter der er ved at blive forberet til tryk med evo stempler og stål pejlstænger afvejet krumtap + div. div.
Men vi ved ikke om der skal komp. eller turbo på, den skal kun bruges til race (1/4 mile) hvad kan blive hurtigst. motoren skulle gerne kunne holde til 1.5-1.8 bar.
hvilken turbo(ere)/kompressor passer bedst til den motor????
løsnings forslag????
vento
-
dream
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: kompressor eller turbo e30 1/4 mile
dreamt skrev:hello
Jeg har en ven der har en bmw e30 med en 2.7l eta(2.5l indsprøjt) moter der er ved at blive forberet til tryk med evo stempler og stål pejlstænger afvejet krumtap + div. div.
Men vi ved ikke om der skal komp. eller turbo på, den skal kun bruges til race (1/4 mile) hvad kan blive hurtigst. motoren skulle gerne kunne holde til 1.5-1.8 bar.
hvilken turbo(ere)/kompressor passer bedst til den motor????
løsnings forslag????
Biturbo er nok den rigtige løsning giver hurtig tryk en har en god virkningsgrad.
-
dreamt
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 09 jun 2004, 18:02
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
den har INGEN chance for at give et resultat der bare nærmer sig en skruekompressor! typisk er det halvt ladetryk ved det halve af max. rpm. og fuld ladetryk ved max! skruekompressor fuldt ladetryk ved MEGET lave rpm. og hele vejen op! prøv at læse lidt om det.....der er en del BMVer der er lavet med sådan en sag i SVERIGE! held og lykke med bimmeren søren
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej!
Rotrex er ikke sagen!.
En turbo giver større moment tidligere og flere heste end Rotrex.
En skruekompressor er ikke glad for høje omdr. tal
og giver ikke lige så høj top effekt som turbo.
Ved en 1/4 mile har bilerne vel også 2000-3000 omdr. når kobl. bliver sluppet.
Så 2 stk. kugleleje turboer og hvad der ellers skal bruges - Ja tak.
Hilsen D
Rotrex er ikke sagen!.
En turbo giver større moment tidligere og flere heste end Rotrex.
En skruekompressor er ikke glad for høje omdr. tal
og giver ikke lige så høj top effekt som turbo.
Ved en 1/4 mile har bilerne vel også 2000-3000 omdr. når kobl. bliver sluppet.
Så 2 stk. kugleleje turboer og hvad der ellers skal bruges - Ja tak.
Hilsen D
Senest rettet af 0-100 26 jul 2004, 20:59, rettet i alt 1 gang.