kompressor eller turbo e30 1/4 mile

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
dreamt
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 jun 2004, 18:02

kompressor eller turbo e30 1/4 mile

#1 Indlæg af dreamt »

hello
Jeg har en ven der har en bmw e30 med en 2.7l eta(2.5l indsprøjt) moter der er ved at blive forberet til tryk med evo stempler og stål pejlstænger afvejet krumtap + div. div.

Men vi ved ikke om der skal komp. eller turbo på, den skal kun bruges til race (1/4 mile) hvad kan blive hurtigst. motoren skulle gerne kunne holde til 1.5-1.8 bar.

hvilken turbo(ere)/kompressor passer bedst til den motor????
løsnings forslag????
vento
dreamt
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 jun 2004, 18:02

#2 Indlæg af dreamt »

Og er der nogle der kender en god hjemmeside med bmw med trykladning eller bla bla bla og div. takk!!!
vento
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

en skruekompressor lyder som sagen for jer. hvormange penge er der til tuningen? MVH. søren
dream

#4 Indlæg af dream »

alle dem der er nødvendig.
Bare motoren alene kommer til at stå i 36000kr.
og sprøjt og styring omkring 16000
så det skal gøres rigtig.
forklar lidt mere om fordele og ulemper.
jeg ved der ikke er turbotøven på en kompressor men er det ikke noget med at top effekten ikke er så høj...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

det kan sagtens laves dyrere! topeffekt er ikke noget problem med den rigtige kompressor. en skruekompressor har mange fordele! læs et par bøger før du går igang. altså før du begynder at handle ind! MVH. søren
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Eller brug www.google.dk :D :D
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: kompressor eller turbo e30 1/4 mile

#7 Indlæg af 2fat2fly »

dreamt skrev:hello
Jeg har en ven der har en bmw e30 med en 2.7l eta(2.5l indsprøjt) moter der er ved at blive forberet til tryk med evo stempler og stål pejlstænger afvejet krumtap + div. div.

Men vi ved ikke om der skal komp. eller turbo på, den skal kun bruges til race (1/4 mile) hvad kan blive hurtigst. motoren skulle gerne kunne holde til 1.5-1.8 bar.

hvilken turbo(ere)/kompressor passer bedst til den motor????
løsnings forslag????

Biturbo er nok den rigtige løsning giver hurtig tryk en har en god virkningsgrad.
dreamt
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 jun 2004, 18:02

#8 Indlæg af dreamt »

tak for svar.
søren:
alt kan jo laves dyrere men det er nok ikke nødvendig..
jeg tror nok motoren er god nok til et par bar...
jeg tror det bliver en rotrex sp30-104 der kommer på den koster 20000kr. kunne det være et godt valg eller har du andre forslag...
vento
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

den har INGEN chance for at give et resultat der bare nærmer sig en skruekompressor! typisk er det halvt ladetryk ved det halve af max. rpm. og fuld ladetryk ved max! skruekompressor fuldt ladetryk ved MEGET lave rpm. og hele vejen op! prøv at læse lidt om det.....der er en del BMVer der er lavet med sådan en sag i SVERIGE! held og lykke med bimmeren søren
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#10 Indlæg af 0-100 »

Hej!

Rotrex er ikke sagen!.

En turbo giver større moment tidligere og flere heste end Rotrex.

En skruekompressor er ikke glad for høje omdr. tal
og giver ikke lige så høj top effekt som turbo.

Ved en 1/4 mile har bilerne vel også 2000-3000 omdr. når kobl. bliver sluppet.

Så 2 stk. kugleleje turboer og hvad der ellers skal bruges - Ja tak.

Hilsen D
Senest rettet af 0-100 26 jul 2004, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Besvar