Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

kære medlemmer

Jeg har nu 2 gange været udsat for, at min peugeot bare pludselig stopper. Der er stadig gang i tændingen, men den sætter bare helt ud. Der er ikke nogen lamper som lyser udsædvanligt, så jeg ved bare ikke hvad det kan være :( Bilen kan alt undtagen køre :( Ved nogen hvad det måske kan være. knus Bettina

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg glemte lige og sige, at jeg har kigget og der var olie, vand, kølervæske og benzin på :lol: så det er i orden. det var bare lige så det er på plads. knus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Hej. jeg kommer umidlbart til at tænke på en slidt benzin pumpe, eller pumpe relæer der slår fra.

Kan du høre om pumpen knurre/køre omme i tanken når det sker???

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
husk at hive den nederste pude af bagsædet for at du kan hører det... og den kun kører i ca 2 sek efter der er sat tænding på... så få lige en kammi eller kam'inde til at dreje nøglen mens du lytter med hovedet næsten helt nede i bilens bund (det er en meget svag snurren)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Ved ikke med de franskmænd men på en simpel bil som uno skal man sku bare løfte bagsædet så kan du med et godt øre endda høre pumpen når motoren kører og du sidder på førersædet... :shock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
tinasmartin skrev:
husk at hive den nederste pude af bagsædet for at du kan hører det... og den kun kører i ca 2 sek efter der er sat tænding på... så få lige en kammi eller kam'inde til at dreje nøglen mens du lytter med hovedet næsten helt nede i bilens bund (det er en meget svag snurren)

:oops: Det med sædet tænkte jeg ikke lige på, det var godt at du fik det med :oops: (arbejder da selv ved Citroën)

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Skal vi ikke lige vide lidt om, hvordan bilen kommer igang igen :D ??
Og nu siger du tændingen er OK, men mener du ikke bare, at starteren drejer godt nok, når du forsøger med nøglen :? :? ??

Men benzinpumpen er et rigtig godt bud, evt de elektriske forbindelser til den, derfor "lytteprøven".

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
grunden til at det første der bliver sagt er benz pumpen er fordi det er den i 7-10 tilfælde ved motor stop på en 306'er ISÆR HDI modellerne......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:

Jo, når jeg drejer nøglen er der gang i den, men den starter ikke....jeg har lige været nede og prøve igen, jeg kan ikke høre nogen usædvanlig lyd!!!!! dumme bil! jeg har lige været inde på peugeots hjemmeside, og jeg ringer efter en som kan komme og hente den, for jeg kan vække den. Jeg har prøvet at kigge om pumpen til benzinen er røget af, men den sidder meget godt :roll:

Tak for JERES gode svar, men jeg må nok gå den tunge vej.

knus Bettina

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
Det kan også være dødemands knappen der laver knas. Der er normalt en rød plastikknap i motorrummet man kan trykke ned, hvis den laver ballade..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time