Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 18:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jul 2004, 09:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Lad os forestille os at jeg vil hive 300 hk ud af en bil. hvor meget benzin skal pumpen så ca levere pr min og hvor tyk skal benzin slangen fra tanken være? 6mm inderdiameter? ved at 8 mm i inderdiameter er lidt i overkanten...
på forhånd tak
venlig hilsen
Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 10:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
1600ml ca som minimum! Men sådan en pumpe kan jo kervavicerer(eller hvordan det nu staves) så derfor skal den være RIGELIG stor fra tanken til pumpen jo. 6mm er ALT for lidt...

Hvis det er fra pumpen til motoren du mener så er må den jo gerne være lidt mindre. Ved ikke lige HVOR stor, men vil da tro at 6 - 8mm kan gøre det som du selv er inde på.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 12:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
den skal vel være en 14-16mm det er normalt ihvertfald... husk lige at sige at det er en 4 cylindret lasse det har jo også lidt at sige om hvor mange håndbrusere der skal leve maden... :D :D

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Hey lasse

Er det din uno du er ved og lave, du vil hive 300 hk ud af?

Her er et link til hvad der skal laves for og nå 300 hk, det omhandler godt nok en Punto, men det er jo samme motor :wink:

http://www.puntopower.com/piasini.html

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 17:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 19:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Suge side pumpe mellem 12-14 mm min. Pumpen suger ekstremt dårligt.
tryk soden mellem 8, og 10 mm. hvis det er kobberrør er den indvendige diameter mindre end stålrør.
returløbet = fremløbet?
Jeg har selv opgraderet mit fremløb med 2 mm og har ikke kunne måle nogen trykforskel, statisk, så det stiller jeg mig lidt tvivelnde over for, sålænge der ikke er en mega restriktion på returløbet burde det ikke have nogen indvirken.
Der findes flere fabriksmonterede systemer med et 2 mm mindre returløb, end fremløb.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Rolig nu, det er til en kammerats AE86, min uno skal ikke tunes (SÅ meget, hø hø) :lol:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ahrrr, la vær Lasse...... :lol: :lol:
Du vil jo gerne...... :wink:

Transitfar, nu med V12 BMW :shock:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 21:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
lqs skrev:
lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren


Se nu undrer det mig jo lidt at du siger returen skal være lige så stor... Har selv rodet en del med at pille slanger fra og til på min tank og har fået det indtryk at der da ikke er synderligt stor tryk på denne...

Marc

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 22:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nej, der er jo ikke "tryk" på returen, derfor skal den være så stor som muligt, for at benzinen kan flyde frit tilbage.....

Hvis du har modstand i returen, så får du trykforskelle som påvirker din indsprøjtning, og det er ikke godt!!

Lidt ligesom hvis du har en dårlig stelforbindelse til en forlygtepære.
4mm kvadrat og relæstyring frem til pæren er OK, men hvis stelledningen er irret, hvor meget lys har du så???

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team