Benzinslange fra tanken?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

Benzinslange fra tanken?

#1 Indlæg af Yugo Turbo »

Lad os forestille os at jeg vil hive 300 hk ud af en bil. hvor meget benzin skal pumpen så ca levere pr min og hvor tyk skal benzin slangen fra tanken være? 6mm inderdiameter? ved at 8 mm i inderdiameter er lidt i overkanten...
på forhånd tak
venlig hilsen
Lasse
Brap brap brap...
Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

1600ml ca som minimum! Men sådan en pumpe kan jo kervavicerer(eller hvordan det nu staves) så derfor skal den være RIGELIG stor fra tanken til pumpen jo. 6mm er ALT for lidt...

Hvis det er fra pumpen til motoren du mener så er må den jo gerne være lidt mindre. Ved ikke lige HVOR stor, men vil da tro at 6 - 8mm kan gøre det som du selv er inde på.

v/h christian
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

den skal vel være en 14-16mm det er normalt ihvertfald... husk lige at sige at det er en 4 cylindret lasse det har jo også lidt at sige om hvor mange håndbrusere der skal leve maden... :D :D
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#4 Indlæg af JBO »

Hey lasse

Er det din uno du er ved og lave, du vil hive 300 hk ud af?

Her er et link til hvad der skal laves for og nå 300 hk, det omhandler godt nok en Punto, men det er jo samme motor :wink:

http://www.puntopower.com/piasini.html
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Suge side pumpe mellem 12-14 mm min. Pumpen suger ekstremt dårligt.
tryk soden mellem 8, og 10 mm. hvis det er kobberrør er den indvendige diameter mindre end stålrør.
returløbet = fremløbet?
Jeg har selv opgraderet mit fremløb med 2 mm og har ikke kunne måle nogen trykforskel, statisk, så det stiller jeg mig lidt tvivelnde over for, sålænge der ikke er en mega restriktion på returløbet burde det ikke have nogen indvirken.
Der findes flere fabriksmonterede systemer med et 2 mm mindre returløb, end fremløb.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

Rolig nu, det er til en kammerats AE86, min uno skal ikke tunes (SÅ meget, hø hø) :lol:
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Ahrrr, la vær Lasse...... :lol: :lol:
Du vil jo gerne...... :wink:

Transitfar, nu med V12 BMW :shock:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#9 Indlæg af Dagooz »

lqs skrev:lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren


Se nu undrer det mig jo lidt at du siger returen skal være lige så stor... Har selv rodet en del med at pille slanger fra og til på min tank og har fået det indtryk at der da ikke er synderligt stor tryk på denne...

Marc
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Nej, der er jo ikke "tryk" på returen, derfor skal den være så stor som muligt, for at benzinen kan flyde frit tilbage.....

Hvis du har modstand i returen, så får du trykforskelle som påvirker din indsprøjtning, og det er ikke godt!!

Lidt ligesom hvis du har en dårlig stelforbindelse til en forlygtepære.
4mm kvadrat og relæstyring frem til pæren er OK, men hvis stelledningen er irret, hvor meget lys har du så???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar