Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:

Jeg tror ik det er lovligt, for selvom det er en Renault motor Volvo bruger så vil det vel hedde sig det er en Volvo motor. jeg ved ikke om man må ligge en motor i fra et andet mærke?

En GTE har 95hk, men der er jo alternativet go smide en R19 16V motor i den har 135hk og bilen blir MEGET kvik med den motor i.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Thomas GT Turbo skrev:
Jeg tror ik det er lovligt, for selvom det er en Renault motor Volvo bruger så vil det vel hedde sig det er en Volvo motor. jeg ved ikke om man må ligge en motor i fra et andet mærke?

En GTE har 95hk, men der er jo alternativet go smide en R19 16V motor i den har 135hk og bilen blir MEGET kvik med den motor i.

Nej, det tror jeg heller ikke, men kan man godt syne en R5 med R19 16v motor?

Hvis motoren har samme kubik? Jeg er overhoved ikke inde i Renault motorer (kommer) men passer næsten alle motorer over i?

Titel:
den kan synes.. du bruger bare orginal blok, og std. insugning.

ellers flytter du bare alt over, så er den jo eftermonteret :twisted:

mvh. ssj

Titel:

Den burde kunne synes med en Renault 19 16V motor i da, en GTT kan synes med den, der skal dog nok betales lidt afgift men det kan ikke være ret meget.
En R19 16V motor passer over i en GTE der skal splejses lidt ledningsnet sammen og sådan men det er gjort utallige gange i tyskland og england. Får muligvis TUV papirer på den motorombygning her sidst på året.

Men ellers er der jo stadig mulighed for og hive en rimelig sjat HK ud af den originale motor i en GTE'er.

Titel: Rnault 5
Sådan en femmer dur sku da ikke, de falder fra hinanden hvis de har over 100 hk.. Køb hellere en Honda Civic!

Titel:

Thomas GT Turbo skrev:
Den burde kunne synes med en Renault 19 16V motor i da, en GTT kan synes med den, der skal dog nok betales lidt afgift men det kan ikke være ret meget.
En R19 16V motor passer over i en GTE der skal splejses lidt ledningsnet sammen og sådan men det er gjort utallige gange i tyskland og england. Får muligvis TUV papirer på den motorombygning her sidst på året.

Men ellers er der jo stadig mulighed for og hive en rimelig sjat HK ud af den originale motor i en GTE'er.

Hva hvis jeg køber en fx . R5 TS 1,4 eller en helt anden motor, kan motoren godt byttes ud med en R5 GTT og synes med det? Hvormeget vil det koste hvis jeg skal betale afgift af det?

Håber virkelig at i gider svare på alle mine spg's, da jeg nok meget snart køber en bil, (½ år til pap) så skal jeg jo ha mulighederne i orden, det duer jo ikke hvis der ikke er en skid muligheder ved udskift af motor, og da det skal gøres lovlig, vil jeg gerne vide hva jeg kan lave ved den mht udskift osv. Min far er bankmand og ved meget om forsikninger, så han kan skaffe en rimelig billig forsikning, men stiger forsikningen hvis jeg smider en større motor i, og syner den med den? Er forsikningen ikke stadig den samme som den "fødte motor" ?

Titel: Re: Rnault 5

HM skrev:
Sådan en femmer dur sku da ikke, de falder fra hinanden hvis de har over 100 hk.. Køb hellere en Honda Civic!

Ehh, tænk dig om, jeg vil ikke være popdreng, alle kører sgu da Civic. :P Desuden blev 5'erne brugt som Rally biler i 80erne. Såå tror jeg ikke de gør.

Titel:
att HN- :? fjols :shock:

Titel:

Du kan godt få en gTS'er synet emd en GTT motor i, det kræver dog du bygger denom med turbo bremser osv osv og så skalder betales afgift af den igen så den kommer op på en GTT. dvs du kan ligeså godt tage og købe en ægte GTT da du elelrs bare har en fake GTT som koster det samme, de ligger omkring 10k i afgift. Men køb da bare en alm billig bil med 60-70hk og start med, uden og være hellig eller noget, men tror du vil klaske bilen og evt dig selv hvis du som 18årig med nyerhvervet kørekort får dig en GTT'er. Tag en alm bil og start op i opbyg lidt anciennitet hos forsikringen og når du så har kørt en to års tid så find dig en bil med en større motor i.
Det bare mit råd.

Titel:
Thomas GT Turbo skrev:
Du kan godt få en gTS'er synet emd en GTT motor i, det kræver dog du bygger denom med turbo bremser osv osv og så skalder betales afgift af den igen så den kommer op på en GTT. dvs du kan ligeså godt tage og købe en ægte GTT da du elelrs bare har en fake GTT som koster det samme, de ligger omkring 10k i afgift. Men køb da bare en alm billig bil med 60-70hk og start med, uden og være hellig eller noget, men tror du vil klaske bilen og evt dig selv hvis du som 18årig med nyerhvervet kørekort får dig en GTT'er. Tag en alm bil og start op i opbyg lidt anciennitet hos forsikringen og når du så har kørt en to års tid så find dig en bil med en større motor i.
Det bare mit råd.

Tænker jeg også på.. Så bare købe alle spoiler og skørter og købe en GTT når jeg kører godt. Så smide alt stylingen over :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time