møffe skrev:
her er lige en side med gaspjælde
www.wolf3d.dk de koster 5000 og er med pot meter. men ring til ham og ta en snak. men mine planer pt er nok også megasquirt og så gaspjælde fra wolf3d. men 45 mm er nu den rigtige størrelse til en 2,0 motor, ihvertfald ifølge bo fra westspeed
Hvis man kigger på enventuri tabel for kaburatore ligger værdierne for maks effekt mellem 6000, og 8000 omdrejninger.
På mellem 37 mm og 46 mm Dvs en kaburator størrelse mellem 40, og 48 mm.
Men dette kan ikke direkte konverteres til spjældhusstørrelse.
Da man til en hvis grænse kan slippe afsted med noget større huse, end kaburatore.
Jeg vil anbefale 40 mm til en noget tunet motor, og 45 til en motor der levere sin maks effekt ved 8000 omd/min.
Det kan godt være at man vinder x antal heste ved større spjældhuse, men man mister moment, og kørbarhed i forhold til de mindre.
Ved for store spjæld huse kan man opnå den effekt at der i de lavere omdrejninger vil være mere moment til rådighed ved 2/3 åbent gasspjæld, end ved fuldt åbent.
Det er her at jo større jo bedre faktoren kommer ind( hvilket er noget vrøvl)
Jeg fik 5 hk ved større xxxx det høre man tit, men ikke hvor meget at de mistede under topeffekten.
Det man skal gøre op med sig selv, er hvad skal motoren bruges til, og diminsionere sine dele derefter.
Og ikke lytte til at den,og den del virker godt på en 2 l motor.
Man skal selv sætte sig ind i tingene, for at få et resultat man er tilfreds med.
Det er blot min meening.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html