lqs skrev:
ang. kobling så skal du lige huske hvordan en 300 serie er opbygget. nemlig med gearkassen på bagtøjet. men koblingen på motoren! lidt PORSCHE ikke? jeg er så åbenbart ikke den eneste der har fået reglerne forklaret på den mindre sjove måde (som NOLAN)! MVH. søren
Man kan jo som nævnt et par gange altid spørge dem først. Jeg har da fået lov, og tricket er da ikke ukendt i volvokredse, så mon ikke det kan lade sig gøre på andre modeller end lige 240?
Det skulle undre mig usandsynligt meget om ikke stumperne passer direkte sammen. I så fald er det ihvertfald den første volvo hvor dette ikke er tilfældet. Blok,top er ihvertfald 100% identisk.
Ang. hans placering af gearkasse, så er det interessant at høre hvor gammel hans bil egentligt er. Det flytter nemligt en anelse. Men da motoren er en B200 så tror jeg nu godt jeg garantere at delene passer ret godt i. Der kan blive problemer med manifolds hvis han er uheldig, men så er det nu nok også det.
For blot 4 år siden kørte der en 340 med en B21ET m intercooler i Skive. Det var rent plugnplay.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!